Minimum leeftijd meets?

Als je iemand gaat veroordelen op het feit dat hij clopt dan kun je beter helemaal niet komen, want die gaan er sowieso zijn. Ze zijn nu eenmaal deel van de community (en meestal ook gewoon prima mensen).
 
[quote1371929473=Yo_Brony]
[quote1371917460=Strategia]
en mochten er toch nog verbijsterde acht-jarigen op komen draven, dan kunnen de ouders niet achter de orga aan gaan als het tedere kinderzieltje van hun oogappeltje onverwachts is blootgesteld aan het concept shipping oid.
[/quote1371917460]

Shipping: O.K.
Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat er cloppers komen...
[/quote1371929473]
Want jij hebt daar last van... hoe?
 
Nog even terug komend op mijn verhaal eerder. Ik ben zelf voor een adviesleeftijd, maar niet voor een leeftijdsgrens. Bronies moeten zich bewust zijn van de gemiddelde leeftijd op de meet, en wat wij adviseren, maar moeten uiteindelijk zelf besluiten of ze komen of niet. Ik vind niet dat we mensen op basis van leeftijd moeten buiten sluiten, maar we moeten wel voorkomen dat er mensen naar de meets komen die iets totaal anders verwachten dan wat er op de meets gebeurd.
 
ER zijn waarschijnlijk altijd wel Cloppers en er wordt vast wel geshipt, maar in het openbaar waar de mogelijkheid is dat er kleine kinderen zijn denk ik eerlijk gezegd dat ze de shipping niet te ver gaan doorvoeren...
 
*OFF-TOPIC*

Ik wil mijjn oprechte excuses aanbieden aan jullie. Ik zei eerder op deze Thread dat ik liever niet had dat er cloppers op de brony-meet kwamen. Dit was fout van mij aangezien dit een vooroordeel is en ik nooit echt zo iemand heb ontmoet. Ik heb mijn mond voorbij gepraat zonder dat ik vooraf aan de consequenties dacht. Nogmaals sorry en ik hoop dat jullie mij dit kunnen vergeven.
johan

(aangezien dit ernstig off-topic is hoef je niet te reageren. Wel zou ik graag een leesbevestiging krijgen van:
Knoeki, Guus, Locutus en RainbowRawr)
 
Dan maar weer ontopic:
ik ben voor een adviesleeftijd van 15+. 8-jarige meisjes met hun ouders blijven welkom, maar dan is het wel duidelijk dat ze ver buiten de doelgroep van de meet vallen.
 
Het is voor mij ook een kwestie van aanspreken. Verleden weekend had ik een hele leuke Bronie minimeet. Maar één van de Bronies, die 17 was, had zelf wat flessen Safari en ander spul gekocht. Tijdens die meet kolkte hij daar nogal wat van weg. Nu is hij met 17 jaar oud genoeg om te drinken (alhoewel likeuren als Safari onder sterke dranken vallen en dus eigenlijk pas vanaf 18 jaar geconsumeerd mogen worden), maar verstandig leek het me niet. Ik voelde me er enigszins ongemakkelijk bij, vooral omdat het leek dat de alcohol ervoor zorgde dat hij minder controle had over zijn lichaam. Ik heb hem er een paar keer op aangesproken maar toch voelde ik me hier wat minder comfortabel bij, terwijl ik een inwendige discussie had of het hier op mijn plaats was dat ik me hiermee bemoeide.

En dit heb ik dan al met een 17-jarige, iemand waarvan ik eigenlijk verwacht dat ze hun eigen verantwoordelijk wel nemen en die ik hun ook gun. Maar wat is het met iemand onder de zestien? Als die meedoet met een drinkrondje met een mee gesmokkelde fles drank, hetzij dat die deze zelf heeft gekocht of iemand anders die het uitdeelt? Laten we diegene zijn eigen verantwoordelijkheid nemen of nemen we die voor hem? Moet de orga zich dit aantrekken? Gaat de verantwoordelijkheid van ons ook tot buiten de locatie of de tijden van de meet op zo'n dag? In hoeverre zijn we ons broeders hoeder en wat is gepast? En hoe zit het eigenlijk met de verscherpte drankwetten die vanaf 1 januari ingaan die de consumptieleeftijd voor alcohol verhogen naar 18 jaar? In hoeverre zijn we dan verantwoordelijk en aansprakelijk?
 
te lui voor lange reactie, maar geef inderdaad duidelijk ergens aan dat er een ADVIESleeftijd geldt van wat, 14 of 15+ ofzo. Als je als 10 jarige dan wil komen, fine, maar wel geheel op eigen risico.
 
Idd met drank valt niet te spotten, maarehmm word er op elke meeting zoveel gezopen dan ? .( ik weet het niet nooit naar een brony meeting geweest xD )

Ik zou iig graag willen weten of iemand van de organisatoren kunt bevestigen op sickpony , want straks gaat het eens fout en heeft iemand op die dag te weinig gegeten bijvoorbeeld , en dan onder de legale wet is en zichzelf letterlijk ziek drinkt of wij er verantwoordelijk voor zijn ,,,

en @ Yo_Brony . Ze bijten niet hoor :) ( nouja denk ik ).

Het is natuurlijk wel een onderwerp waar je geheid reactie's op kan krijgen . en nederlanders zijn wat nuchterder dan amerikanen erover ( nouja denk ik ) , er zijn altijd wel mensen die raar opkijken van cloppers . maar dat zegt niet dat je kunt zeggen dat ze iets zijn.. of oordelen wat ze doen . kijk ze komen het niet van de daken af schreeuwen natuurlijk .

Zelfde als bijvoorbeeld iemand slechthorend is en niet goed kunt praten . denk je van eerste instantie van heh wat praten die raar ? , terwijl het gewoon hele normale mensen zijn die meestal beter nederlands kunnen dan de gemiddelde nederlander ..
 
[quote1371989036=ShadowDash]
te lui voor lange reactie, maar geef inderdaad duidelijk ergens aan dat er een ADVIESleeftijd geldt van wat, 14 of 15+ ofzo. Als je als 10 jarige dan wil komen, fine, maar wel geheel op eigen risico.
[/quote1371989036]

^^^^^ 100% mee eens, mensen op leeftijd buitensluiten is oneerlijk (ookal is een meisje van 8 jaar redelijk logisch that aside), is het misschien mogelijk om bij het inschrijven van de meets leeftijd in te voeren en dan misschien als iemand weet hoe, die pagina te scripten dat hij een mail naar die persoon stuurt als zijn leeftijd onder de 15 is. (de de orga kan het zelf doen :p)
 
Maar drank verbieden gaat ook lastig want er zijn veel mogelijkheden om drank binnen te krijgen. O.a door het in een normale fles te doen. Maar ja je kan ook moeilijk iedereen controleren bij de ingang. Ik begrijp dat het ook lullig is tegenover de mensen die wel fatsoenlijk met drank om kunnen gaan zoals bijvoorbeeld 1-2 blikjes/flesjes bier maarja.
 
Er wordt niet bepaald veel gezopen. De laatste meet was het voor mij iig zo dat je de alcohol echt moest opzoeken als je wat wou. En dan hielden redelijk wat mensen het ook voor zichzelf. Wat ik ook erg terecht vond (het is van hun) en verstandig omdat je jezelf verantwoordelijk maakt als je het zomaar weg geeft aan iemand die misschien te jong is.

Daarnaast kan ik me ook wat voorstellen bij Sickpony's verhaal. Hoe ik zelf altijd met mensen met alcohol omga (ik drink niet op meets en daarnaast hooguit 3 glaasjes wijn op 1 avond): Als mensen zich maar kunnen gedragen mag je zuipen wat je wil. Als je 2 kratten bier opkan en nog normaal kan doen of iig goed reageert als mensen zeggen dat je moet kappen heb ik er geen probleem mee. Maar als iemand na 3 flesjes geen evenwicht meer heeft en dingen gaat slopen en gaat kotsen dan mag diegene oprotten.

Dit heeft verder ook "niets" te maken met leeftijd, daarom zou ik zelf op basis van de alcohol alleen geen grens trekken. Daarbij zeg ik ook dat ik niet echt weet bij welke leeftijd de grens wel getrokken moet worden.
 
En dit heb ik dan al met een 17-jarige, iemand waarvan ik eigenlijk verwacht dat ze hun eigen verantwoordelijk wel nemen en die ik hun ook gun. Maar wat is het met iemand onder de zestien? Als die meedoet met een drinkrondje met een mee gesmokkelde fles drank, hetzij dat die deze zelf heeft gekocht of iemand anders die het uitdeelt? Laten we diegene zijn eigen verantwoordelijkheid nemen of nemen we die voor hem? Moet de orga zich dit aantrekken?

Ik denk dat het enige dat de orgas echt kunnen doen is minderjarige alcoholconsumptie afkeuren, en daarbij ook het geven van drank aan minderjarigen. Eerlijk gezegd denk ik dat, afhankelijk van de persoon natuurlijk, dat het echt geen ramp is als iemand van 17 een keer een slok sterke drank neemt, maar de hele avond shotjes jägermeister gaan zitten tappen is natuurlijk een heel ander verhaal.

Ik denk dat de mensen die drank meenemen om het te delen met anderen gewoon hun gezonde verstand moeten gebruiken en geen drank geven aan kids (niet dat ik sowizo inzie waarom je dat zou willen doen, maar da's een ander verhaal). Het zal natuurlijk nog steeds kunnen gebeuren dat iemand onder de 18 een keer wat drinkt om wat voor een reden dan ook, maar zo lang er verder geen problemen ontstaan zou ik hier geen organisatorische kwestie van maken.

Gaat de verantwoordelijkheid van ons ook tot buiten de locatie of de tijden van de meet op zo'n dag? In hoeverre zijn we ons broeders hoeder en wat is gepast?

De verantwoordelijkheid van de organisatie verdwijnt op dat punt, maar gezond verstand en inschattingsvermogen gebruiken niet, lijkt me zo.
En hoe zit het eigenlijk met de verscherpte drankwetten die vanaf 1 januari ingaan die de consumptieleeftijd voor alcohol verhogen naar 18 jaar? In hoeverre zijn we dan verantwoordelijk en aansprakelijk?

Dat moeten we tegen die tijd maar zien. Is dat wetsvoorstel al officieel aangenomen?
 
Even twee puntjes offtopic: ik heb je post gelezen Yo, netjes van je ;-)
Ten tweede: safari valt niet onder sterke drank en is gewoon verkrijgbaar voor iedereen vanaf zestien jaar.

Alcoholgebruik en andere "volwassen" dingen zijn op zich te verwachten. Ikzelf ben een drinker en een roker, maar ik zou me daar niet bij op mijn gemak voelen als iemand veel jonger is dan 16. Dat betekent dus ook dat ik me af zou zonderen. Excessief drankgebruik is natuurlijk sowieso niet de bedoeling op meets, het idee is gewoon dat je een drankje moet kunnen drinken, alhoewel drinken met als doel dronken te worden misschien niet zo'n goed plan is.

Minimumleeftijd en "slechte" volwassen gewoontes zijn naar mijn idee nog steeds de verantwoordelijkheid van de ouders.
 
Ik denk niet dat alcohol het grootste probleem is aangezien dat op de vorige grote meet minimaal aanwezig was. Maar zoals ik al eerder zei: de activiteiten op zo'n meet lenen zich niet altijd voor een minderjarig kind.
 
@ Aragnoth,

Mensen buitensluiten is nooit oneerlijk als je bij jezelf beseft dat de orga verantwoordelijk voor ons is bij zo'n event. De orga dient dus wel het recht de houden anderen te verwijderen als hij geen zin heeft in de verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid. Dit kan anders vergaande financiële of juridische gevolgen hebben voor de orga. Dit soort events worden immers niet geregeld door een organisatie maar door een privé persoon, uit naam van de organisatie. Zolang we nog geen officiële vereniging zijn bevindt de orga zich eigenlijk in een zeer kwetsbare positie, en dient er dus het volle begrip te zijn als die risico's probeert te vermijden.

@ Wolfeh en knoeki,

Op een grote meet wordt inderdaad niet veel gezopen, maar ik gebruik het vooral om mijn punt te illustreren qua verantwoordelijkheid. Iemand van onder de zestien is juridisch gezien bijna nergens voor verantwoordelijk, en mocht het misgaan, dan is de orga zwaar de pineut. Zeggen dat dit onder de verantwoording valt van de niet aanwezige ouders of verzorgers lijkt me niet handig en onwerkbaar.

Oh, en vanaf 1 januari 2014 worden zowel de verkoop van alcohol, alsmede het bezit van alcohol onder de 18 jaar bij wet verboden. Dit is al door de eerste kamer heen, en op mijn werk ben ik al bezig een e-learning te maken voor supermarkten en slijterijen dat ze bewust worden van deze wetswijziging.

@ Guus,

Waarschijnlijk weet je wel wie ik bedoel. Maar je zag zelf die avond dat zijn bewegingen steeds meer ongericht werden en overheersender, en hij er steeds minder controle over had. Ik vroeg me op dat punt echt af wie hier nu eigenlijk moest ingrijpen; ikzelf als volwassenen, of dat ik jouw moest aanspreken als orga. Bovendien wilde ik hem nu ook niet voor schut zetten in het openbaar met anderen erbij om de sfeer niet te verpesten. Om dit soort situaties te voorkomen wil ik graag dat we met z'n allen op zoek gaan naar een gemeenschappelijke consensus, en de orga inspiratie en ondersteuning te geven in het uitvoeren van hun taken.
 
@ Aragnoth,

Mensen buitensluiten is nooit oneerlijk als je bij jezelf beseft dat de orga verantwoordelijk voor ons is bij zo'n event. De orga dient dus wel het recht de houden anderen te verwijderen als hij geen zin heeft in de verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid. Dit kan anders vergaande financiële of juridische gevolgen hebben voor de orga. Dit soort events worden immers niet geregeld door een organisatie maar door een privé persoon, uit naam van de organisatie. Zolang we nog geen officiële vereniging zijn bevindt de orga zich eigenlijk in een zeer kwetsbare positie, en dient er dus het volle begrip te zijn als die risico's probeert te vermijden.

@ Wolfeh en knoeki,

Op een grote meet wordt inderdaad niet veel gezopen, maar ik gebruik het vooral om mijn punt te illustreren qua verantwoordelijkheid. Iemand van onder de zestien is juridisch gezien bijna nergens voor verantwoordelijk, en mocht het misgaan, dan is de orga zwaar de pineut. Zeggen dat dit onder de verantwoording valt van de niet aanwezige ouders of verzorgers lijkt me niet handig en onwerkbaar.

Oh, en vanaf 1 januari 2014 worden zowel de verkoop van alcohol, alsmede het bezit van alcohol onder de 18 jaar bij wet verboden. Dit is al door de eerste kamer heen, en op mijn werk ben ik al bezig een e-learning te maken voor supermarkten en slijterijen dat ze bewust worden van deze wetswijziging.

@ Guus,

Waarschijnlijk weet je wel wie ik bedoel. Maar je zag zelf die avond dat zijn bewegingen steeds meer ongericht werden en overheersender, en hij er steeds minder controle over had. Ik vroeg me op dat punt echt af wie hier nu eigenlijk moest ingrijpen; ikzelf als volwassenen, of dat ik jouw moest aanspreken als orga. Bovendien wilde ik hem nu ook niet voor schut zetten in het openbaar met anderen erbij om de sfeer niet te verpesten. Om dit soort situaties te voorkomen wil ik graag dat we met z'n allen op zoek gaan naar een gemeenschappelijke consensus, en de orga inspiratie en ondersteuning te geven in het uitvoeren van hun taken.
 
Back
Top