@ Aragnoth,
Mensen buitensluiten is nooit oneerlijk als je bij jezelf beseft dat de orga verantwoordelijk voor ons is bij zo'n event. De orga dient dus wel het recht de houden anderen te verwijderen als hij geen zin heeft in de verantwoordelijkheid of aansprakelijkheid. Dit kan anders vergaande financiële of juridische gevolgen hebben voor de orga. Dit soort events worden immers niet geregeld door een organisatie maar door een privé persoon, uit naam van de organisatie. Zolang we nog geen officiële vereniging zijn bevindt de orga zich eigenlijk in een zeer kwetsbare positie, en dient er dus het volle begrip te zijn als die risico's probeert te vermijden.
@ Wolfeh en knoeki,
Op een grote meet wordt inderdaad niet veel gezopen, maar ik gebruik het vooral om mijn punt te illustreren qua verantwoordelijkheid. Iemand van onder de zestien is juridisch gezien bijna nergens voor verantwoordelijk, en mocht het misgaan, dan is de orga zwaar de pineut. Zeggen dat dit onder de verantwoording valt van de niet aanwezige ouders of verzorgers lijkt me niet handig en onwerkbaar.
Oh, en vanaf 1 januari 2014 worden zowel de verkoop van alcohol, alsmede het bezit van alcohol onder de 18 jaar bij wet verboden. Dit is al door de eerste kamer heen, en op mijn werk ben ik al bezig een e-learning te maken voor supermarkten en slijterijen dat ze bewust worden van deze wetswijziging.
@ Guus,
Waarschijnlijk weet je wel wie ik bedoel. Maar je zag zelf die avond dat zijn bewegingen steeds meer ongericht werden en overheersender, en hij er steeds minder controle over had. Ik vroeg me op dat punt echt af wie hier nu eigenlijk moest ingrijpen; ikzelf als volwassenen, of dat ik jouw moest aanspreken als orga. Bovendien wilde ik hem nu ook niet voor schut zetten in het openbaar met anderen erbij om de sfeer niet te verpesten. Om dit soort situaties te voorkomen wil ik graag dat we met z'n allen op zoek gaan naar een gemeenschappelijke consensus, en de orga inspiratie en ondersteuning te geven in het uitvoeren van hun taken.