Minimum leeftijd meets?

Sickpony

Well-Known Member
We hadden al een aardige discussie over op het 'locatie voor meet #10' -thread, maar dat zorgde voor een aardige derail. Daarom maar dit aparte thread.

De laatste twee meets werd er geen adviesleeftijd gegeven bij de omschrijving van de meet, met als gevolg dat er opeens een klein meisje van een jaar of 8 samen met haar ouders bij de meet aanwezig was. Dit is natuurlijk niet leuk voor dat meisje, voor haar ouders, maar is ook niet goed voor ons imago. We zouden er volgens mij er goed aan doen weer opnieuw een minimum adviesleeftijd te defineren, maar hoe jong is te jong?

Ik denk zelf toch echt meer aan een adviesleeftijd van 15 of 16 jaar moeten denken (ondanks een paar awesome 14-jarige Bronies als Podviszen of RainbowRawr). We hebben het hier immers over minderjarigen waar de organisatie voor verantwoordelijk is. Het hoeft maar even mis te gaan als we iets te wild doen en de orga krijgt gelijk een enorme emmer shit over zich heen. Daarnaast zouden we anders de gedragsregels van de overige bezoekers moeten aanpassen qua alcohol- en taalgebruik, enkel voor enkele minderjarige bezoekers. Maar wat zijn jullie gedachtes hierover?

hA90A73F5
 
het is natuurlijk niet de bedoeling dat het een bijeenkoming van 'volwassen' bronies wordt waar gezopen, gescholden e.d. wordt.

Tuurlijk kun je wel stoeien en over allerlei onderwerpen praten.
maar we blijven toch (merendeel) schoolgasten die lekker bij hun maten zijn in een grote groep en het naar hun zin hebben.
Een fijne tijd met elkaar hebbende met daarbij de fun die je gewend bent.

als je een leeftijdsgroep aanneemt die lager is dan 18, zou je ook geen bier of iig alcohol in het algemeen moeten uitdelen.
Frisdrank en koffie bijvoorbeeld doen het ook goed.

opzich als iedereen met elkaar zo omgaat dat er geen ruzie en geen vechtpartijen ontstaan (wat ik aanneemt dat wij dat NOOOOOOOOIT doen :p ) dan zie ik niet in waarom je wat jongere personen niet erbij mogen zijn. ik denk wel dat 14 of 15 dan de grens moet zijn.

als je dus een meisje van 8 tussen allemaal mannen neerzet die misschien geeneens van echte jongere kinderen houden en mannendingen doen, dan heb je al snel dat hij/zij zich niet gemakkelijk voelt.


sorry als het wat raar klinkt, maar het klonk beter in mijn hoofd dan toen ik het typte :p
tis meer om beetje mee te denken met dit onderwerp omdat ik misschien in de toekomst ook een keer een meetje wil organiseren en om mee te maken hoe het is om een meet bij te wonen ook :)
 
Kunnen we geen 2 ruimtes huren? In eentje worden de kleinere kinderen vermaakt met episodes. Beetje kleurplaten kleuren. Beetje loltrappen en spelletjes doen. Soort animatie team.

Nee de normale leeftijd is denk ik wel 16+. Ook omdat het voor 12 jarige allemaal wat te "eng is" met allemaal grote mensen enz ook vanwege de stereotypen wat je ofc wel zo weer kan ontkrachten.
 
Ik zou zeggen advies leeftijd rond de 15/16. Bronies van 14 zijn ook welkom, maar dan is het met de adviesleeftijd wel duidelijk dat het om een Brony meetup gaat, en geen algemene mlp-fans bijeenkomst. Al gebeurd er natuurlijk niet veel 18+ stuff op de meets, toch is de meet veel volwassener van aard dan slechts over de show praten.

@TornadoTwist Vergeet dan niet slaapplekken voor kinderen die een middagdutje willen doen, en misschien ook een luier verwissel tafel
 
Een echte harde minimumleeftijd lijkt me niet zo'n heel erg goed idee, maar iets als een adviesleeftijd is idd handig. Als er dan toch nog jongere mensen komen, dan moet het wel duidelijk zijn dat dat met toestemming van de ouders moet gebeuren, en dan ook de verantwoordelijkheid van de ouders is.

[quote1371826078=TornadoTwist]Kunnen we geen 2 ruimtes huren? In eentje worden de kleinere kinderen vermaakt met episodes. Beetje kleurplaten kleuren. Beetje loltrappen en spelletjes doen. Soort animatie team.[/quote1371826078]

Daar is lijkt me veel te weinig animo voor, en dan zou je juist eerder kleinere kinderen aantrekken, wat de kans dat het ergens misgaat alleen maar vergroot. Bovendien zou het veel te veel kosten.
 
Bedoelde t ook eerder als een soort geintje. XD Als ik er voor moet zorgen ben ik zo weg. Maar hoe wil je de minimum leeftijd aan iedereen duidelijk maken? Ik weet niet hoe mensen te weten komen van de meets. Denk niet alleen via Bronies of?
 
Als de datum enzo bekend is, kun je mss A4 posters maken om het bekend te maken?

Gewoon vragen aan winkels e.d. of je de posters mag ophangen zodat wellicht bronies die niet op het forum zitten, ook te weten komen dat er een meet-up is.

Heb al vaak gelezen dat mensen hier nieuw komen, en pas DAN te weten komen dat er eentje aankomt of net geweest is. Soms weten ze zelf geeneens dat er meet-ups bestaan in NL of zelfs daarbuiten.
 
Ok, I just dogged the bullet. (tenminste als het echt min. 16 jaar wordt.)

Ik ben het eens met het Sickpony dat de verantwoordelijkheid volledig bij jezelf moet liggen als je naar een Meet gaat.

Maar als minderjarige een briefje van toestemming van de ouders/begeleiders meeneemt, zal dit toch voor niet al te veel problemen zorgen? (Ja, het klinkt een beetje lullig tegenover de 16- groep, maar ik kon het niet anders formuleren...)
 
[quote1371828002=Dragonshy]
Als de datum enzo bekend is, kun je mss A4 posters maken om het bekend te maken?

Gewoon vragen aan winkels e.d. of je de posters mag ophangen zodat wellicht bronies die niet op het forum zitten, ook te weten komen dat er een meet-up is.

Heb al vaak gelezen dat mensen hier nieuw komen, en pas DAN te weten komen dat er eentje aankomt of net geweest is. Soms weten ze zelf geeneens dat er meet-ups bestaan in NL of zelfs daarbuiten.
[/quote1371828002]

Ik denk dat je dan heeeel veel posters moet maken om ook maar een handvol bronies te bereiken. Al kunnen mensen natuurlijk zelf wel de bijeenkomst promoten, echt veel bronies ga je niet vinden gok ik.
Also, dit lokt misschien ook mensen met minder goede bedoelingen naar de meet, en daar zit ik niet zo op te wachten...
 
ik ben zwaar maar dan ook zwaar tegen een minimum leeftijd, maar advies is nooit mis,en voor iemand die met zowel leeftijdsgenoten en mensen van 18+ omga is het voor mij ik niet heel speciaal met taalgebruik en drinken en al die zooi. mede daar door is het voor mij dan ook moeilijk te zeggen als 15 jarige die me daar nooit wat van heeft aangetrokken. maar voor anderen kan het of course wel anders zijn en ik zou dan de adviesleeftijd op 14/15 zetten. maar ik hoop dat deze thread niet gaat leiden dat ik en andere zomaar niet meer naar een meet kunnen XD (aangezien ik ook naar de laatste ben geweest en me daar heerlijk heb vermaakt, dus nogmaals of het ''eng'' is ligt heel erg aan de persoon zelf)
 
Ik ben van mening gezien de activiteiten die op de grote meets zijn 14 jaar een mooie minimumleeftijd is.
Op die leeftijd kun je al een beetje zelfstandig "ergens" naar toe zonder dat er ouders in je nek hijgen.
Iets wat al ergens anders is geopperd is het programma op tijd vrijgeven. Dan kan men tijdig zien en bedenken of een meet bezoeken leuk voor de minderjarige kids kunnen zijn. Dus een stukje organisatie komt hier ook bij kijken.
Als ik een kind van 14 zou hebben mag die van mij best wel alleen naar zo'n meet. Maar ik wil wel weten wat er gedaan wordt.
En wie jonger is toch op komt dagen (met of zonder ouders) zonder pardon weer wegsturen.
 
Als belg kan ik natuurlijk weinig zeggen van de NL meets, maar iemand van 8 jaar erbij is idd nogal raar. Niet enkel voor random dingen maar voor dat kind ook, toen ik 8 was, was ik gewoon bang van tieners, die zagen er allemaal zo eng uit, en als je dan in een zaal vol met ze zit als enig kind ...

Aan de andere kant vind ik toch dat je niet echt een jaar op kan plakken, als iemand van bv 13 jaar meewilt met een vriend van 16 en dan opeens ziet van "ik mag niet mee" is dat ook nogal ver gaan
 
Een minimum leeftijdsgrens gaan stellen lijkt me wel moeilijk omdat het nog nooit eerder gedaan is. En het zou misschien wat oneerlijk zijn voor minderjarigen die voorheen nog wel altijd welkom op de meets waren.
Wat me wel opvalt is dat de Nederlandse community een van de enigen is die veel minderjarige leden heeft.
 
Hoe moeilijk het ook mag zijn, ik denk dat je toch ergens een grens moet trekken.

Het lulligste is vooral dat leeftijd niet altijd even veel zegt over hoe iemand zich gedraagt of hoe volwassen ze zijn...
 
ik zag net hier ergens boven een post over flyers uitdelen ? of ja gewoon de informatie op straat zetten , :O

kijk het is een mooi idee om het niet zo besloten te maken maar het is geen goed plan geloof me ! er kunnen mensen komen met verkeerde bedoelingen komen. misschien anti brony hooligans ofzo om van het ergste uit te gaan _0-

ik weet niet hoeveel brony's gehaat worden ( ben maar 2 maanden brony )

maar in de jumpscene waar ik in zat was het echter wel zo xD van die hatertjes die kwamen op scooters en een beetje met rond lopen te pogo'en wat erge agressies opwekte ,,,
Was het een besloten meeting was het een ander verhaal natuurlijk vrijwilligers die kunnen joinen maar toch had je niet van die gassies die in groepen kwamen om effe de boel te verzieken !

en over de leeftijd . tja het lijkt me erg oncomfortabel om tussen kindertjes te zitten
terwijl ik dacht aan bronymeet #10 (eerste meeting btw)
en geen babysitting @ kinderdagverblijf #1

Om 2 gedeeltes te maken kan wel een plan zijn . maar toch daar komt meer geld bij kijken , en ik denk dat de kleine kleine fans toch meer zelf een groepje hebben die erover kunnen spreken!
inpv naar een andere kant naar nederland te gaan met hun ouders ( wat hun ouders blijkbaar ook niet echt zo goed plan vinden )
of erge jonge mensen die iemand meenemen die verantwoordelijk voor diegene is ,

maar dat is ook geen plan denk ik omdat hun een beetje buitengesloten zouden voelen .

wat is trouwens de gemiddelde leeftijd hier op bronies.nl?

en ja advies leeftijd is beter dan minimum leeftijd ik bedoel mlp fim is voor alle leeftijden XD
 
[quote1371841238=Ossie]
[quote1371828002=Dragonshy]
Als de datum enzo bekend is, kun je mss A4 posters maken om het bekend te maken?

Gewoon vragen aan winkels e.d. of je de posters mag ophangen zodat wellicht bronies die niet op het forum zitten, ook te weten komen dat er een meet-up is.

Heb al vaak gelezen dat mensen hier nieuw komen, en pas DAN te weten komen dat er eentje aankomt of net geweest is. Soms weten ze zelf geeneens dat er meet-ups bestaan in NL of zelfs daarbuiten.
[/quote1371828002]

Ik denk dat je dan heeeel veel posters moet maken om ook maar een handvol bronies te bereiken. Al kunnen mensen natuurlijk zelf wel de bijeenkomst promoten, echt veel bronies ga je niet vinden gok ik.
Also, dit lokt misschien ook mensen met minder goede bedoelingen naar de meet, en daar zit ik niet zo op te wachten...
[/quote1371841238]
natuurlijk moet je wel doorgeven via mail dat je komt, en dan kun je wellicht een soort van vragenlijst houden om na te gaan of het geen slechte persoon is, of juist wel een brony is.

het is niet de bedoeling dat iedereen inderdaad zomaar lekker langs kan komen om misschien mot te gaan zoeken enzo ;)
 
Als we nou eens, bij het inschrijven voor de volgende meet, in plaats van vragen naar wat je favoriete Pony is, gewoon eens vragen om de leeftijd. En misschien dat de orga dan, bij het checken van al die leeftijden (sowieso moet de orga al de inschrijvingen checken, om al het getrol van GHhumor eruit te halen) een standaard mailtje kan naar de bezoekers die onder de 15/16 zijn, met de vraag of het nu wel zo slim is om dit te doen?

Ook zouden we kunnen eisen dat iedereen onder de 15/16 iemand boven de 18 bij zich heeft die zich verantwoordelijk wilt stellen. Dit hoeft niet enkel de ouders of opvoeders te zijn, dit kan ook een mede Bronie zijn die deze taak op zich wilt nemen (ik zie Guynio al voor me als een soort moederkloek die alle kleine baby Bronies onder zijn vleugeltjes neemt). Al is er maar iemand die erop let dat het kleine geval in kwestie geen gekke dingen overkomt.

Al vind ik eigenlijk dat we gewoon bij onder de 14 toch een grens moeten trekken. Ouders erbij of anders niks. Op die leeftijd heb je echt nog praktisch te maken met een kind, hoeveel die dan ook zelfstandig met de trein mag rijden van zijn of haar ouders. Als mijn veronderstelde zoon of dochter (die in mijn fantasie laserogen heeft en drakenvleugels) een jaar of 12 of 13 zou zijn, zou ik het niet leuk vinden als die naar een groepsbijeenkomst zou gaan waar ook 29-jarige mannen rondhangen zoals, nou ja, ik.

Trouwens, de omschrijving van Bronie slaat toch meer op volwassenen en jong-volwassenen die fan zijn van My Little Pony: Friendship is Magic. Onder de 14 ben je eigenlijk gewoon de originele doelgroep van de serie.
 
Back
Top