Minimum leeftijd meets?

Als de minimum leeftijd 15/16 word, en ik iemand van boven de 18 mee moet nemen, dan lukt dat niet voor mij. Of ik moet een vriend of vriendin van me meeslepen, omdat ik geen vriendin dichtbij heb ofzo die ik ken van die leeftijd die van mlp houden en met me mee kunnen reizen, en anders moet ik een jaar wachten. Daar heb ik niet echt bepaald zin in. Minimum leeftijd moet 14 zijn, vind ik dan.
 
Ik hoop dat het op een advies leeftijd blijft van 15/16 jaar want ik ben nog nooit naar een brony meeting gegaan en had eindelijk de moed verzameld om naar de eerstvolgende meet te gaan. Het is toch wel lullig om iemand weg te sturen omdat hij niet oud genoeg is als diegene bv. met zijn vriend meegaat naar een meet. Hoewel ik onder de 13/14 wel een beetje te jong vind dan.

@ dat is ook een probleem want dan moet ik mijn ouders meeslepen omdat geen 18 jarige met mij naar een meet van mlp wilt komen
 
oke dus om samen te vatten kan ik zeggen dat mocht het er zijn: adviesleeftijd 15/16. en minimum leeftijd (zonder begelijding i guess) 14 jaar. ookal vind ik bij inschrijven leeftijd een slim idee en dan een mailtje sturen handiger, want anders zoals iemand al zei kunnen mensen die anders wel welkom waren opeens niet meer komen zonder begeleiding, en dat is ook weer oneerlijk. dus ik ben voor ADVIESLEEFTIJD van 15/16 jaar en mailtje sturen met advies de mensen daar onder
 
Jullie hebben wel interessante punten.
Ik vind inderdaad 8 jaar wel heel jong om op een meet te zijn met volwassenen. En ik snap ook wel dat de volwassen bronies hun gedrag niet willen aanpassen aan jongere kinderen. Ik vind een adviesleeftijd ook geen slecht idee.
Maar, als je twijfelt over wie je wel en niet kan binnenlaten moet je denk ik eerder iedereen onder de 15 of zoiets per persoon bekijken en dan op basis van wat ze op het forum hebben gepost of een vragenlijst of zo bepalen of ze mogen komen of niet. Ik ben zelf 13 maar ik merk dat er enorme verschillen zijn tussen mensen van mijn leeftijd. Sommigen zijn zeg maar nog half kind maar anderen zitten qua gedrag dichter bij mensen van ongeveer 15. Dat kan je denk ik niet goed bepalen aan de hand van de leeftijd van die persoon.
En dan moet het compromis zijn dat de volwassenen hun gedrag niet hoeven aan te passen aan de kinderen. Je zou in principe dan nog wel kunnen zeggen dat er pas vanaf een bepaald tijdstip alcohol verkrijgbaar is, maar voor mij persoonlijk hoeft dat niet eens. Maar aangezien ik nog nooit op een bronymeet ben geweest kan ik misschien niet goed inschatten hoe het er daar aan toe gaat. Ik heb een soort plaatje in mijn hoofd dat iedereen aardig is en dat iedereen het naar zijn/haar zin heeft.
Maar als er toch een minimumleeftijd komt vind ik het ook niet zo erg om nog een jaartje te wachten. Al zou het natuurlijk wel jammer zijn aangezien ik nieuw ben op het forum en zo.
 
@ RainbowRawr en Aquaris,

Ik heb niks gezegd over reizen naar de meets, ik heb gezegd dat iemand verantwoordelijk voor je moet zijn op de meets. Je zou dit op de meet kunnen regelen, of beter nog, even daarvoor iemand ritselen die je kent van het forum. Iemand die het telefoonnummer van je ouders heeft en erop let dat er geen gekke dingen gebeuren. Die hoeft dan heus niet de hele tijd je handje vast te houden, het is meer dat de orga weet wie moet worden aangesproken. Dit allemaal in verband met de aansprakelijkheid. Van en naar de meets reizen, is eerlijk gezegd niet echt het probleem van de orga, dus dat valt buiten hun aansprakelijkheid en verantwoording.

Al zou ik het heel erg aanraden om zo'n groot mogelijk gedeelte van de reis, het liefst de hele reis, samen met iemand anders te reizen. Als je hier gewoon een verzoek plaats of er iemand uit je regio mee wilt reizen, heb je grote kans dat er altijd wel een paar zijn die vanuit dezelfde richting komen.
 
[quote1371852694=Sickpony]
Als je hier gewoon een verzoek plaats of er iemand uit je regio mee wilt reizen, heb je grote kans dat er altijd wel een paar zijn die vanuit dezelfde richting komen.
[/quote1371852694]
Behalve als je in Zeeland woont haha :p

Sorry off-topic ;)
 
ah dus het samengaan gaat voornamelijk over reizen. Dat kan ik wel regelen. dank voor de opheldering
 
[quote1371859495=JackySparrow]
Ik ben van mening gezien de activiteiten die op de grote meets zijn 14 jaar een mooie minimumleeftijd is.
Op die leeftijd kun je al een beetje zelfstandig "ergens" naar toe zonder dat er ouders in je nek hijgen.
Iets wat al ergens anders is geopperd is het programma op tijd vrijgeven. Dan kan men tijdig zien en bedenken of een meet bezoeken leuk voor de minderjarige kids kunnen zijn. Dus een stukje organisatie komt hier ook bij kijken.
Als ik een kind van 14 zou hebben mag die van mij best wel alleen naar zo'n meet. Maar ik wil wel weten wat er gedaan wordt.
En wie jonger is toch op komt dagen (met of zonder ouders) zonder pardon weer wegsturen.


[/quote1371859495]
Ik ben het hier compleet mee eens. 14 minimum meet leeftijd
 
Hmm okay. Ik ga sowieso altijd met een vriendin van me reizen, die is 16, en die heeft ook het nummer van mijn ouders ja. Dus dit betekent wel dat ik dan gewoon kan komen naar meets :3 okidokiloki!
 
Ik vind dat het gewoon de verantwoordelijkheid is van de ouders. Een adviesleeftijd kan geen kwaad, maar een verplichte minimumleeftijd levert de orga een extra vervelende taak op. Het moet immers dan ook gecontroleerd worden. Moeten ze dan bij iedereen die jong lijkt om een persoonsbewijs vragen. Als degene dan jonger is en geen begeleiding heeft moet de orga dus uitsmijter spelen.
Ik zou dan eerder neerzetten dat ouderlijke toestemming verplicht is voor iemand jonger dan een bepaalde leeftijd en dat de orga niet aansprakelijk kan worden gesteld. Samen met een adviesleeftijd zorgt dat er voor dat het echt jonge grut thuis blijft en dat het helemaal afhangt van de ouders bij de mensen vanaf 12-13 jaar. De ouders kunnen dan wel beslissen of het geschikt is en mocht een kind 'spijbelen' dan is het kinds probleem.
 
Ik ben ook meer voor een advies leeftijd en iedereen onder die leeftijd eigen risico.
Voor meer dan een advies is inderdaad weer organisatie nodig en zo'n vorm van organisatie zie ik eerlijk gezegd niet gebeuren met zo weinig orga en zoveel bronies.
 
Vroegah (meet 3 geloof ik?) stond er nog ergens aangegeven dat het niet een meet voor kinderen was in mijn herinnering.
Ik zou het zelf zo doen: als je ouders je oud genoeg achten om zelfstandig het halve land door te reizen om naar een meeting te komen is het prima, maar als ouders mee moeten komen omdat je nog niet oud genoeg bent kun je beter thuis blijven.

Eigenlijk is dit hele thread gewoon een verzoek om een extra zinnetje bij de organisatieposts te krijgen :p
 
Ik denk dat de oplossing van Guus an-sich een mooie middenweg is; laat het inderdaad maar aan de ouders over.

Natuurlijk kan iemand ook gewoon zonder iets te zeggen tegen ouders naar de meet komen, maarja, ik heb ook zo m'n twijfels of er verder een beter systeem is dat niet allerlei onnodig extra werk meebrengt.
 
[quote1371909311=Guus]Eigenlijk is dit hele thread gewoon een verzoek om een extra zinnetje bij de organisatieposts te krijgen :p[/quote1371909311]

Daar komt het in feite op neer ja. Zoiets als "Het gemiddelde publiek van deze meet zal in de late tiener- tot twintiger-jaren zijn, dus voor kinderen onder de 14 is deze misschien niet geschikt. Het is wel toegestaan voor deze kinderen om te komen, mits de ouders dit beseffen en ermee akkoord gaan. De orga is in dit geval niet verantwoordelijk; de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders." Simpel, kort, duidelijk, dekt de lading, en mochten er toch nog verbijsterde acht-jarigen op komen draven, dan kunnen de ouders niet achter de orga aan gaan als het tedere kinderzieltje van hun oogappeltje onverwachts is blootgesteld aan het concept shipping oid.
 
[quote1371910153=Strategia]
[quote1371909311=Guus]Eigenlijk is dit hele thread gewoon een verzoek om een extra zinnetje bij de organisatieposts te krijgen :p[/quote1371909311]

Daar komt het in feite op neer ja. Zoiets als "Het gemiddelde publiek van deze meet zal in de late tiener- tot twintiger-jaren zijn, dus voor kinderen onder de 14 is deze misschien niet geschikt. Het is wel toegestaan voor deze kinderen om te komen, mits de ouders dit beseffen en ermee akkoord gaan. De orga is in dit geval niet verantwoordelijk; de verantwoordelijkheid ligt bij de ouders." Simpel, kort, duidelijk, dekt de lading, en mochten er toch nog verbijsterde acht-jarigen op komen draven, dan kunnen de ouders niet achter de orga aan gaan als het tedere kinderzieltje van hun oogappeltje onverwachts is blootgesteld aan het concept shipping oid.
[/quote1371910153]
Je zou het kunnen zien als een soort van algemene voorwaarden waar je een vinkje moet neerzetten om het te accepteren :p
 
[quote1371917460=Strategia]
en mochten er toch nog verbijsterde acht-jarigen op komen draven, dan kunnen de ouders niet achter de orga aan gaan als het tedere kinderzieltje van hun oogappeltje onverwachts is blootgesteld aan het concept shipping oid.
[/quote1371917460]

Shipping: O.K.
Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat er cloppers komen...
 
Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat er cloppers komen...

Ik kan je wel bijna garanderen dat er cloppers tussen zitten, maar ik denk echt niet dat mensen 't van de daken schreeuwen.
 
[quote1371921051=Yo_Brony]
Shipping: O.K.
Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat er cloppers komen...
[/quote1371921051]
dan maar hopen dat de bel het doet!
anders moeten ze cloppen want de bel doet het niet :p
 
[quote1371921896=Yo_Brony]
Shipping: O.K.
Maar ga alsjeblieft niet zeggen dat er cloppers komen...
[/quote1371921896]

They're everywhere !

200px-R16066_MLP_Applejack_Spooky.gif
 
Back
Top