Minimum leeftijd meets?

@sickpony, je verhaal heeft wat overeenkomsten met wat in dit
topic is gebeurd.
http://bronies.nl/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?134720.260
je moet even wat naar beneden scrollen.
 
[quote1372014738=Sickpony]
@ Wolfeh en knoeki,
Op een grote meet wordt inderdaad niet veel gezopen, maar ik gebruik het vooral om mijn punt te illustreren qua verantwoordelijkheid. Iemand van onder de zestien is juridisch gezien bijna nergens voor verantwoordelijk, en mocht het misgaan, dan is de orga zwaar de pineut. Zeggen dat dit onder de verantwoording valt van de niet aanwezige ouders of verzorgers lijkt me niet handig en onwerkbaar.
[/quote1372014738]
Omdat ik zeer zwaar het idee heb dat de orga zich niet altijd inleest op de wetgeving en jij precies met dit bezig bent, zou je eventueel de desbetreffende wetten naar de orga kunnen sturen/hier posten?
Dat dat even wat extra motivatie is voor het maken van preventieve regels ipv dat er pas iets wordt gedaan wanneer het echt fout gaat (want dan is de orga gewoon de klos en als gevolg daarvan kunnen de grote meets wel eens helemaal wegvallen).
 
@ Wolfeh,

Ik heb hier ook maar een basis idee van en daarnaast heb ik eigenlijk geen idee hoe de orga van de meets in elkaar zit. Wel zal ik even navraag gaan doen. Een collega van me is scouting leider. Die kan me misschien van advies dienen.
 
Ik nog een beetje nagevraagd. Allereerst moeten we eens een keertje onder ons nagaan wie er een EHBO diploma heeft. Dat zal wel eens een hoop kunnen helpen. Daarnaast moeten we vanaf 1 januari ook maar eens denken aan een algemeen alcohol verbod op de meets. Er wordt al weinig gedronken, en in 2014 is alcohol voor alle minderjarigen verboden.

Qua verantwoording gaf hij me vooral aan bij het gemeentehuis nog eens na te vragen, maar het lijkt me slim als de orga er over nadenkt om een vereniging op te richten, om in ieder geval te spreiden. Een buurt vereniging of een kerk kan ook zomaar een jeugdbijeenkomst regelen, en kunnen de verantwoording dragen door hun vereniging structuur. Bovendien helpt het een hele hoop als het eens serieus misgaat en we moeten een verzekering aanspreken.
 
[quote1372103964=Sickpony]
Ik nog een beetje nagevraagd. Allereerst moeten we eens een keertje onder ons nagaan wie er een EHBO diploma heeft. Dat zal wel eens een hoop kunnen helpen. Daarnaast moeten we vanaf 1 januari ook maar eens denken aan een algemeen alcohol verbod op de meets. Er wordt al weinig gedronken, en in 2014 is alcohol voor alle minderjarigen verboden.

Qua verantwoording gaf hij me vooral aan bij het gemeentehuis nog eens na te vragen, maar het lijkt me slim als de orga er over nadenkt om een vereniging op te richten, om in ieder geval te spreiden. Een buurt vereniging of een kerk kan ook zomaar een jeugdbijeenkomst regelen, en kunnen de verantwoording dragen door hun vereniging structuur. Bovendien helpt het een hele hoop als het eens serieus misgaat en we moeten een verzekering aanspreken.
[/quote1372103964]
Een vereniging waren ze geloof ik inderdaad van plan om die reden. Ik drink geen alcohol op meet, vind het naar dat het zo ver moet komen, maar een alcohol verbod stem ik toch voor.

Verder, yay, was het toch een goed idee van mij om eerst een EHBO diploma te halen voordat ik ooit iets organiseer.
 
Nog even een korte reactie op een aantal punten.

Aansprakelijkheid:

Hiervoor hebben we iedere meet een aansprakelijkheidsverzekering.


Minimum leeftijd:

We gaan geen minimum leeftijd invoeren voor meets. Bij de volgende announcement zullen we wel aangeven wat ongeveer de gemiddelde leeftijd op meets is. Mensen kunnen dan zelf oordelen of ze wel of niet op meets thuishoren.


Alcohol:

Qua alcohol geldt bij de meets gewoon de Nederlandse wetgeving ( http://wetten.overheid.nl/BWBR0002458/tekst_bevat_dronkenschap/geldigheidsdatum_26-06-2013#3_Artikel20 ). Als de orga er achter komt dat mensen drank of drugs geven aan minderjarige op de meet wordt hier aangifte van gedaan.
 
@ Zenchi,

Bedankt voor de verduidelijking op deze punten. Mag ik vragen of we ook iemand in de organisatie hebben met een EHBO diploma? En of die aansprakelijkheidsverzekering op naam staat van een persoon of van een vereniging?
 
Volgens mij staan de verzekeringen vooralsnog op Nido zijn naam, gezien BroniesNL nog geen stichting is.
 
@Sickpony
De verzekering staat op naam van Nido.
En zover ik weet heeft niemand binnen de orga een EHBO diploma.
 
@ Zenchi en Octavia,

Het lijkt me in dat geval een god idee om onder de bezoekers hier te polsen of iemand een EHBO diploma heeft. We zijn zo'n veelzijdig groepje, er moet toch wel iemand tussen zitten die een pleister kan plakken. Zo niet, dan lijkt het me slim daarvoor een soort open vacature te maken, waarin dan wordt gevraagd of iemand vrijwillig een opleiding wilt volgen voor een diploma Eerste Hulp, misschien zelfs nog BLS of Eerste Hulp aan Kinderen. De kosten daarvoor zouden dan kunnen worden bekostigd uit de pot van de orga. Nu met de zomervakantie voor de deur moeten er hier toch dan wel een paar zijn met genoeg vrije tijd voor zoiets?

Mag ik trouwens vragen of er plannen zijn om een stichting op te zetten voor Bronies.nl?
 
Ik heb in groep 8 (2002) een diploma A Jeugd-EHBO gehaald. Is lang geleden, maar ik kan wel wat verbandjes leggen, brandwonden, ademhalingproblemen, breuken, kneuzingen, flauwtes en bewusteloosheid behandelen en reanimatie doen. (zolang die laatste 3 niet bij mezelf zijn :p )

Toch, voor iedereen de 5 gouden regels:
1. Let op gevaar; (voor jezelf, het slachtoffer en omstanders)
2. Ga na wat er is gebeurd en daarna wat iemand mankeert;
3. Stel het slachtoffer gerust;
4. Zorg voor deskundige hulp;
(laat een omstander 112 bellen)
5. Help iemand op de plaats waar hij/zij ligt of zit. (indien mogelijk, anders zo min mogelijk verplaatsen en dat dan wel op juiste manier (greep van Rautek))

Het is wel handig als er meer mensen zijn met EHBO-kennis en dan liefst wat uitgebreider en actueler dan dat van mij.

Bewerking: 400e post!
 
[quote1372341087=Wous]
Ik heb in groep 8 (2002) een diploma A Jeugd-EHBO gehaald. Is lang geleden, maar ik kan wel wat verbandjes leggen, brandwonden, ademhalingproblemen, breuken, kneuzingen, flauwtes en bewusteloosheid behandelen en reanimatie doen. (zolang die laatste 3 niet bij mezelf zijn :p )

Toch, voor iedereen de 5 gouden regels:
1. Let op gevaar; (voor jezelf, het slachtoffer en omstanders)
2. Ga na wat er is gebeurd en daarna wat iemand mankeert;
3. Stel het slachtoffer gerust;
4. Zorg voor deskundige hulp;
(laat een omstander 112 bellen)
5. Help iemand op de plaats waar hij/zij ligt of zit. (indien mogelijk, anders zo min mogelijk verplaatsen en dat dan wel op juiste manier (greep van Rautek))

Het is wel handig als er meer mensen zijn met EHBO-kennis en dan liefst wat uitgebreider en actueler dan dat van mij.

Bewerking: 400e post!
[/quote1372341087]

ja ik kan reddingszwemmen maar daar hebben we niet zo veel aan in een vergader zaal XD
 
Ik heb een BHV diploma (bedrijfshulpverlening aka ontruimen kleine brandbestrijding en eerstehulp) dat eind volgende maand verloopt maar ben zeker van plan die te verversen misschien is het een god idee als sommige leden van de orga ook een BHV cursus volgt, m'n oom geeft dit soort cursusen en kan misschien dus wel korting geven of ons bij een klas gooien die door een bedrijf betaalt is en waar nog open plekken zijn.
 
heeeeey dit brengt me op een idee! als er een min leeftijd komt hebben we bouncers nodig :p die houden alles int gereel zodat er geen alcol binne komt klijntjes buiten blijven enzo en niks uit de hand loopt (omdat we tog a huge worden) dus wat sterke bronys met crew shirts en bam dan is de wet en de handhaving er :p (ik stem voor min leeftijd van 14+ en een alchol verbod)
 
[quote1372870549=Aragnoth]
ja ik kan reddingszwemmen maar daar hebben we niet zo veel aan in een vergader zaal XD
[/quote1372870549]
kan handig zijn als iemand flink in zijn broek plast XD
 
[quote1373102872=stefanbrony]
60+ minimum leeftijd het is dan lekker rustig XD
[/quote1373102872]
Ainoh :O weetje hoe gevaarlijk de combinatie tussen bejaarden en teveel pony's zijn ? XD


Lol uitsmijters _0- .

14+ lijkt me redelijk deftig
 
Back
Top