BroniesNL meet #14

[quote1412352117=Skullcoat]
Kan anders niet 1 van doe balkons in de grote/gymzaal in een rookruimte veranderd worden?
[/quote1412352117]

Zolang een rookruimte niet is afgesloten komt de rook vanzelf overal. Het kan in die zaal al zonder rook benauwd worden.
Aangezien de community nog aardig wat rokers heeft zou ik het heel erg kunnen waarderen als de rokers even 50 meter naar Artis lopen om daar te roken.
 
Sowieso, als er 1 persoon gaat roken dan volgen er nog 10, binnen de kortste keren staat het daar zodrekt nog grijs van de rook.
 
Kan wel zijn maar als rokers buiten staan dan komt er gezeik van de buurt. Dus ik zeg gewoon de benedenverdieping gebruiken als rookruimte. Hoe dan ook je kan niet van mensen verwachten dat ze 50 meter een of andere kant op gaan en in essentie het feestje verlaten. Dan krijg je een splitsing.
 
Die splitsing krijg je hoe dan ook toch wel, niet-rokers gaan de rokers sowieso vermijden. Danwel moeten de rokers even ergens anders gaan staan, of de niet-rokers gaan even ergens anders staan, en gezien de rokers toch in de minderheid zijn... Ik kan het ook niet leuker maken dan dat het is.
 
Je krijgt ook gezeik als je binnen rookt. Dus zul je een andere oplossing voor je rookverslaving moeten zoeken. En in dit geval zit die 50 meter verderop. Niet mee eens? Jouw probleem!
 
[quote1412421495=JackySparrow]
Je krijgt ook gezeik als je binnen rookt. Dus zul je een andere oplossing voor je rookverslaving moeten zoeken. En in dit geval zit die 50 meter verderop. Niet mee eens? Jouw probleem!
[/quote1412421495]

Dit

Jullie kiezen om te roken, dus mogen jullie ook een oplossing verzinnen
 
Volgens de regels mag je binnen roken, dat jullie ze 50 meter verderop willen sturen is een verzoek. "Het is jullie probleem" is dan ook onterecht.
 
ik heb er geen moeite mee om even ergens heen te lopen waar ik niet lastig ben, ookal is de regel dat je binnen mag roken, fatsoen geeft aan dat je best 30 seconden richting een dierentuin loopt als anderen last van je hebben.

anders gaan de mensen die niet tegen de rook kunnen buiten staan vanzelf en gaat de buurt over hun klagen. *shrug*
 
[quote1412443223=Zenchi]
Volgens de regels mag je binnen roken, dat jullie ze 50 meter verderop willen sturen is een verzoek. "Het is jullie probleem" is dan ook onterecht.
[/quote1412443223]

wie zich niet aan dat verzoek houdt heeft toch een probleem lijkt me.
 
[quote1412446115=JackySparrow]
[quote1412443223=Zenchi]
Volgens de regels mag je binnen roken, dat jullie ze 50 meter verderop willen sturen is een verzoek. "Het is jullie probleem" is dan ook onterecht.
[/quote1412443223]

wie zich niet aan dat verzoek houdt heeft toch een probleem lijkt me.
[/quote1412446115]

Met zo'n houding denk ik niet dat mensen geneigd zijn jouw verzoek in te willigen.
 
Laat ze het dan voor de andere mensen doen die het roken binnen niet willen. Met name de de minderjarigen, degenen die medicatie nodig hebben en degenen die niet willen dat hun outfit naar de rook stinkt.
 
Ik ben bang dat er gewoon gerookt gaat worden. Er zijn mensen die dat graag doen en het mag. Dus die discussie is gesloten. Er staan asbakken op de tafeltjes in de kleine ruimte, bij de uitgang. Dat is de gebruikelijke plek waar de rokers te vinden zijn.
 
Er mag overigens gewoon voor het gebouw gekookt worden. Pas als er weer klachten komen over lawaai moet er naar een andere oplossing gezocht worden.
Gedraag je dus als je buiten staat.
 
[quote1412460848=Zenchi]
Er mag overigens gewoon voor het gebouw gekookt worden. Pas als er weer klachten komen over lawaai moet er naar een andere oplossing gezocht worden.
Gedraag je dus als je buiten staat.
[/quote1412460848]

Lawaai gegarandeerd. Bronies. Gaat gebeuren, hou je niet tegen.
Sterker nog, als er weer klachten komen dan mag je wellicht de volgende keer naar een ander pand zoeken. Niet handig dus.
 
[quote1412461333=Zenchi]
Er mag overigens gewoon voor het gebouw gekookt worden.
[/quote1412461333]

Ik als kok approve dit.
 
Naast een plushie van Smokey the bear, nu ook Smokey the pony plushies! In veel verschillende kleuren, met verschillende tabak aroma's!

Mijn mening: Als niet, of ex- roker, kun je veel last hebben van de rook. Als er binnen in die ruimte gerookt wordt ruik/proef je dat overal. Dat het binnen mag, hoeft geen "moeten" te zijn, prima als je rookt, maar puur je zin doordrijven om koste wat kost binnen te roken terwijl er anderen last van hebben...

Ik zit vaak zat bij rokers, en in doorgerookte hokken. Als ik dan thuiskom en m'n kleren en haren nog nadampen kan ik me er behoorlijk aan ergeren. Daarom kies ik voor die dagen voor oude, non pony kleding, iets wat op de meets niet echt zal gebeuren denk ik.

Over de herrie kan ik kort zijn- dat is gewoon een kwestie van fatsoen. Als je in staat bent om met het OV te reizen zonder conducteursinterventie moeten mensen zichzelf ook in de hand kunnen houden, door schreeuwerig gedrag verpest je het al gauw voor iedereen.

True, bij bronymeets hoort wat herrie. Het gebeurt niet vaak, deze meets, en mensen zien elkaar vaak lange tijd niet. Maar als iedereen zich een beetje fatsoenlijk kan gedragen, scheelt dat de helft.
 
Het is geen kwestie van zin doordrijven. Het is gewoon een kwestie van laat mensen gewoon met rust en ga niet proberen de regels te veranderen als die zeggen dat mensen iets mogen doen wat jij niet leuk vindt. Ik ben sowieso niet van plan om in de grote zaal of dergelijk te roken (voornamelijk omdat ik dan geen asbak bij de hand heb), maar wat ik zie is gewoon een gevalletje "ik stoor mij aan alles omdat het kan". Gewoon. Niet. Doen. Wat jij zegt over goed fatsoen heeft er niks mee te maken, want mensen worden vanzelf luidruchtig. Nogmaals, het gaat gebeuren, net zoals de vorige keer. Daarom is buiten staan met een hele groep geen optie tenzij je graag wilt dat we de volgende keer in een ander pand zitten. Dus nogmaals, discussie gesloten. Ga alsjeblieft discussiëren over dingen die er daadwerkelijk toe doen.
 
Back
Top