[poll] BroniesNL Meet #13 Nabespreking

[quote1401659160=JackySparrow]
- Ze volgden Skullcoat en niemand anders. En ja dat betekent dat ze op plekken komen waar jij wellicht dan ook staat.
- Er is ruim van te voren aangegeven dat ze zouden komen, dus je had jezelf makkelijk voor kunnen bereiden
- Er werd geklaagd dat de camera plotseling mensen ging filmen die niet gefilmd wilden worden: maar heeft iemand ook daadwerkelijk gezegd van "hey ik wil niet gefilmd worden"? De orga is geen politie apparaat die iedereen in de gaten houdt wie wel en wie niet gefilmd wilde worden.
Dus als je denkt van "goh ik klaag ze aan" dan heb je geen poot om op te staan want er is nog niks uitgezonden.
Als het is uitgezonden zou je een klacht in kunnen dienen. Maar zij kunnen zich ook er op beroepen dat de gefilmde personen niet aan hebben gegeven dat ze niet gefilmd wilden worden.
Dat is de pers: als jij niks zegt gaan ze gewoon hun gang
[/quote1401659160]Ze hebben niet de hele tijd Skulcoat gevolgd, dat is het probleem. Er was ook duidelijk aangegeven dat ze op sommige plekken niet zouden komen, dus dan ga ik er van uit dat ze daar dan niet eens een camera in mijn gezicht drukken.Ik weet dat heel veel mensen van te voren naar de veilige haven zijn gegaan omdat ze het lastig vindom om nee te zeggen, of dat ze dat liever vermijden. Dus dan is het inderdaad vervelend als ze ineens vlak voor je neus staan terwijl je dat niet verwacht.
 
Ik zal dan ook maar eens eindelijk mijn feedback posten.

Zaal
+ De temperatuur was gelukkig een stuk beter, als niemand zich prettig voelt in het klimaar hangt er altijd een soort negatieve sfeer, dat was deze keer gelukkig totaal niet het geval!
- De WC's (in ieder geval die op de begane grond) stonk nogal, net zoals de vorige keer. Ik denk echter dat dit meer een 'kenmerk' van de zaal is dan dat de orga hier veel aan kan doen.
- En aangezien de zaal niet is verbouwd, is de echo nog steeds aanwezig waardoor alles wat wordt omgeroepen nogal galmt (introductie en veiling).
+ Volgens mij waren er meer tafels en stoelen aanwezig. Ik weet neit helemaal of dit klopt, maar het leek alsof er voldoende was deze keer.

Events
- Jammer dat veel events niet door gingen (cosplay, mane sculpten, custom (?)).
+ Het ongeplande plush-gooi event was daarentegen wel leuk :)
+/- De veiling was lang, maar de spullen waren grootendeels wel okay.
+ De prijzen van de loterij waren super, helaas had ik geen loten gekocht :(
+ De tekenmuur! Heel goed idee voor als je even niets te doen hebt, lekker wil klieren of je artistieke kunsten wil vertonen.
+ De grabbelton is helemaal op! Nog een bedankje aan iedereen die heeft gegrabbeld, uiteindelijk is afgerond €50 gedoneerd aan de orga. Top!

Overig
- Man bijt hond. Ik wist dat ze kwamen, maar ik liet me geen grote meet door m'n neus boren omdat zij er waren. Ik heb dan ook netjes aangegeven bij de director (of welke titel die man ook had) dat ik niet in beeld wou komen. Hij heeft daarop geantwoord met "We doen ons best, maar blijf uit onze buurt". Daarvoor ben ik wel tweemaal volop in beeld geweest, omdat ik de MLP CCG zat te spelen en ze vanuit het niets opeens een camera op me gericht had. Ik moet nog maar zien of ze mij ook werkelijk uit de montage houden. De rest van de dag heb ik eigenlijk steeds de camera moeten ontwijken, en gelukkig bleven ze niet heel de dag. Oh well.
+ After meet bij Skullcoat was chill, alleen jammer dat ik en TT niet zo lang konden blijven (scumbag trams).

Nog even wat reacties aan mensen in het topic:

@JackySparrow: Ik heb dus wel gevraagd of ze mij niet wilde filmen, maar het resultaat daarvan moet ik nog maar zien.

@Xiorc: Helaas hebben wij uiteindelijk geen potje meer kunnen spelen, maar misschien wel op de volgende meet? :D
 
[youtube]VRaoHi_xcWk[/youtube]

Nou ja, om het TL;DR gedeelte een beetje beperkt te houden maar een simpel lijstje in plaats van het gebruikelijke epistel:

pro's:
- Er werd flink meegedaan met de veiling. Da's andere keren wel anders geweest.
- Het was een meet, en ik zat al een half jaar zonder.

cons:
- Groot gebrek aan stoelen en tafels.
- Events werden niet aangekondigd, kregen geen locatie op het programma en ik vraag me nog steeds af waar het teken event was.
- Slechte promotie van door gebruikers georganiseerde events waardoor er geen belangstelling voor was (zie de mane-sculpting workshop en de custom wedstrijd).
- Een lokatie die bijna onbetaalbaar was om met de auto te bereiken, wat nogal killing was voor mij omdat ik een hoop shit had meegenomen.
- Bijna niemand die hielp met schoonmaken en opruimen, waar bovendien nauwelijks schoonmaakmateriaal voor was. Okee, het is een vies werkeloos krakerstuig kerk, maar dat betekend het nog niet dat we het als een zwijnenstal moeten achterlaten. Dat gaat nogal slecht met 1 bezem en een schep.
- Die sinaasappelsap is vies.

Indifferent:
- Ik heb bijna niks meegekregen van die Man Bijt Hond ploeg, hoogstens hebben ze m'n rug in beeld gebracht, dus geen mening van mij daarover.
- Iemand had een shirt aan waar ik niet boos van werd.
 
[quote1401671404=JackySparrow]
- Ze volgden Skullcoat en niemand anders. En ja dat betekent dat ze op plekken komen waar jij wellicht dan ook staat.

[/quote1401671404]
Als dit werkelijk waar was geweest had ik me er niet zo aan geergerd. maar er werd door de Orga duidelijk gezegd de film ploeg komt zodirect binnen gaa naar deze locaties als je niet gefilmt wil worden hier filmen ze niet, en vervolgens kom ik dan toch meerdere malen de cameraploeg daar tegen. Ik vraag me dus alleen af of MBH duidelijk wist dat aangeweze was voor de mensen die niet op beeld wilden komen.

Ik heb me er niet heel veel aangestoord maar uiteindelijk kwam het er wel op neer dat als je niet gefilmt wilden worden je beter buiten kon blijven staan tot de cameraploeg weg was.

(Voor iedereen komt dit misschien anders over dit is natuurlijk puur uit het oogpunt van mijn ervaringen.)
 
Ik weet do not feed the Parasptites! maar.,....

Ook Pseudonym heeft een punt waar ik me in kan vinden...

Ik ben ook meermalen dus naarbuiten gegaan want zoals ik al eerder op deze treath reageerde. Mediacode bla etcetera...Ik heb de orga afspraken slecht kunnen horen, maar wist dat ze Skullcoat gingen volgen (had hij via een pm dagen eerder laten weten zodoende ben ik toch gekomen) en het is daarom zeer de vraag waarom afspraaken niet na zijn gekomen.
Afspraak is afspraak! (of niet some...ONTSLAG!lol)
Doet me denken aan die gast in dat tv programma die een bierflesje raaklings langs de Zonnebloemboot gooide! Achterlijke gast! De Zonnebloem is immers speciaal voor ouderen waar wat mee is voor een dagje uit! Wordt je bijna 'geflessed'!
Helaas heb ik meerdere ervaringen met tv/pers gehad en ja soms maken ze er een goede docu van maar ook veelal niet en soms nemen ze 'prive' kliekjes die gewoon in een archief gaan en niet op de buis/krant komen gek eigenlijk....

Het ergst vind ik nog die vraag die Disorder naarbuiten bracht die ze stelden over depresieviteit. Dat gaat ze geen bal aan! Vragen met die onderwerpen zijn prive en zeker gezien de gebeurtenissen dit jaar niet erg gepast in de fandom.

Ik krijg de indruk dat deze tv ploeg op wil boxen tegen de commerciele netwerken met hun moddergooien. Hoe schookender hoe beter is het motto op tv. Dat is waarom de ponies mij juist aangrijpen, niets alles van deze onzin (nog).
 
[quote1401700719=RarAppleDash]
Ik weet do not feed the Parasptites! maar.,....

Ook Pseudonym heeft een punt waar ik me in kan vinden...

Ik ben ook meermalen dus naarbuiten gegaan want zoals ik al eerder op deze treath reageerde. Mediacode bla etcetera...Ik heb de orga afspraken slecht kunnen horen, maar wist dat ze Skullcoat gingen volgen (had hij via een pm dagen eerder laten weten zodoende ben ik toch gekomen) en het is daarom zeer de vraag waarom afspraaken niet na zijn gekomen.
Afspraak is afspraak! (of niet some...ONTSLAG!lol)
Doet me denken aan die gast in dat tv programma die een bierflesje raaklings langs de Zonnebloemboot gooide! Achterlijke gast! De Zonnebloem is immers speciaal voor ouderen waar wat mee is voor een dagje uit! Wordt je bijna 'geflessed'!
Helaas heb ik meerdere ervaringen met tv/pers gehad en ja soms maken ze er een goede docu van maar ook veelal niet en soms nemen ze 'prive' kliekjes die gewoon in een archief gaan en niet op de buis/krant komen gek eigenlijk....

Het ergst vind ik nog die vraag die Disorder naarbuiten bracht die ze stelden over depresieviteit. Dat gaat ze geen bal aan! Vragen met die onderwerpen zijn prive en zeker gezien de gebeurtenissen dit jaar niet erg gepast in de fandom.

Ik krijg de indruk dat deze tv ploeg op wil boxen tegen de commerciele netwerken met hun moddergooien. Hoe schookender hoe beter is het motto op tv. Dat is waarom de ponies mij juist aangrijpen, niets alles van deze onzin (nog).



[/quote1401700719]
Hieruit blijkt wel dat je geen idee hebt hoe man bijt hond zulke items uitzendt
 
yep @ Locotus, ik heb wat materiaal gezien en ben niet echt onder de indruk... gewoon een entertainprogramma voor 'lekker op de bank chill net thuis avondeten onderuit' programma dus niet erg serieus te nemen okee dan :D Het is gen brandpunt/NOVA of tegenlicht docu achtig ding kortom mensen zien het en de volgende dag is het out vuil :p geen probleem denk ik dus heisa voor niets lopen posten hier sorry my bet :D /)
 
Zal de groepsfoto zo snel mogelijk geplaatst kunnen worden? :3 Ik wil namelijk weer de numering doen. PM'en mag ook.
 
Ik vond de meet erg gezellig. Heb heerlijk weg zitten lullen met een aantal mensen. Het enige waar ik me echt hard aan stoorde was het slotzinnetje van Man Bijt Hond. Die vent vroeg of er wat mensen bij wilden staan, dus ik ging daar bij staan met een sigaar in m'n bakkes. Vervolgens kwam de tekst "Word je gepest en wil je meer vrienden? Wordt dan een brony!" voorbij. Hier ben ik niet over te spreken. Als dit een docu was over één persoon, dan vind ik dat er geen geldig verband is tussen geen vrienden/pesten en brony worden. Ook al is deze jongen zich beter gaan voelen bij het fandom. Ik vind eigenlijk dat dit wel anders mag, maar of daar überhaupt nog iets aan gedaan kan worden betwijfel ik sterk.
 
Iets anders op de meet waar ik een beetje mee zit; dat laptophoekje. Van mij mogen ze gerust wel in de weer met de laptopjes, maar ik kan er even met mijn hoofd niet bij waarom je uren zou reizen om dan op een meet de games te spelen die je altijd al thuis speelt. Het zorgt niet echt voor meer sociale interactie, ik vraag me af waarom het nodig is dat Half-Life 2 nog een keer wordt doorgespeeld en ik ben er eigenlijk niet zo'n fan van dat kostbare tafelruimte hierdoor wordt ingenomen. Maar dat ben ik. Zijn er eigenlijk nog andere meningen hierover?
 
[quote1401715303=Sickpony]
Iets anders op de meet waar ik een beetje mee zit; dat laptophoekje. Van mij mogen ze gerust wel in de weer met de laptopjes, maar ik kan er even met mijn hoofd niet bij waarom je uren zou reizen om dan op een meet de games te spelen die je altijd al thuis speelt. Het zorgt niet echt voor meer sociale interactie, ik vraag me af waarom het nodig is dat Half-Life 2 nog een keer wordt doorgespeeld en ik ben er eigenlijk niet zo'n fan van dat kostbare tafelruimte hierdoor wordt ingenomen. Maar dat ben ik. Zijn er eigenlijk nog andere meningen hierover?
[/quote1401715303]
Op de vorige meet werd er tenminste nog Pony spellen gespeeld via de beamer. Maar nu ik hoor dat ze gewoon dezelfde games spelen dan thuis... Ben je dan verslaafd, of wil je deel zijn van de groepsfoto?

Ik vind het sowieso wel vaag dat je iets meeneemt wat je maar met 1 persoon kunt doen i.p.v. multiplayer ofzo. Lekker sociaal samen dingen doen dan...
 
[quote1401715440=Sickpony]
Iets anders op de meet waar ik een beetje mee zit; dat laptophoekje. Van mij mogen ze gerust wel in de weer met de laptopjes, maar ik kan er even met mijn hoofd niet bij waarom je uren zou reizen om dan op een meet de games te spelen die je altijd al thuis speelt. Het zorgt niet echt voor meer sociale interactie, ik vraag me af waarom het nodig is dat Half-Life 2 nog een keer wordt doorgespeeld en ik ben er eigenlijk niet zo'n fan van dat kostbare tafelruimte hierdoor wordt ingenomen. Maar dat ben ik. Zijn er eigenlijk nog andere meningen hierover?
[/quote1401715440]

Ik snap je standpunt, maar ik kan het ook begrijpen als iemand zich fijner voelt als ze voor zichzelf ergens mee bezig zijn. Sommige mensen halen heel veel uit een gezelschap zonder dat ze er actief aan meedoen.

Wat ik zelf van de meet vond? Ik had graag iets meer aan activiteiten gedaan. Dat ik niet veel aan activiteiten deed, had natuurlijk ook deels ermee te maken dat ik ook andere verplichtingen had, maar ik zag eerlijk gezegd ook niet veel waar ik echt naar uitkeek. Een goede activiteit verzinnen is natuurlijk lastig, maar toch vind ik het wel enigzins jammer.
 
ik was het in mijn comment vergeten te zeggen maar hier is een tip: volgende keer laat de donatie box beter zien, ik moest een half uur zoeken en uiteindelijk de orga vragen waar die was.
mlp-pchappy.png
 
Het idee is dat de orga een paar vaste events opzet (kennismaking, veiling, en eventueel een episode) en dat de community de rest bedenkt. De events die worden opgezet niet erg in smaak te vallen, daarom is er zo weinig te doen.
Helaas ging een van de events die wat langer had moeten duren door omstandigheden niet door. Hierdoor zaten we met een gat van 2 uur
 
Beste meet waar ik ooit geweest ben!
Trouwens ook de tweede meet waar ik ooit geweest ben! Dus, ehh... beter dan de vorige? of zo?

Was helaas wat laat omdat ik eerst met m'n hond naar de dierenarts moest, maar heb me de rest van de tijd goed vermaakt.

Man Bijt Hond heb ik gelukkig redelijk kunnen ontwijken dankzij mijn aangeboren superpower: ik ben zo goed als onzichtbaar op foto en film. Zo gauw ik ergens in beeld ben gaat mijn camera-sense tinglen en beweegt mijn lichaam zichzelf autonoom en ongezien tot net buiten de camerahoek.

En mijn verontschuldigingen als er iemand na de meet ineens hartstikke verkouden is. Dan was ik waarschijnlijk Patient Zero.
Het is dat ik al beloofd had wat items voor de veiling mee te nemen, anders was ik waarschijnlijk niet eens gekomen. Ik heb mijn best gedaan om niet naar iemand te hoesten of te niezen of zo, maar je weet maar nooit met van die grote mensenmassa's.
 
hartstikke leuke meet zoals altijd jammer van de cosplay idd zonde plushie oorlog erg leuk :p uhhm verdar ja super leuke bronies weer gezien :D van de camera ploeg had ik opzich weinig last overal geef ik de meet een 9/10 gewoon omdat het zo gezellig was heb verder niks om aan te merken
 
[quote1401726036=Casull]
En mijn verontschuldigingen als er iemand na de meet ineens hartstikke verkouden is.
[/quote1401726036]

Hmm... nu heb ik al twee mensen waarvan ik m'n huidige zere keel heb kunnen krijgen. Flash Brad Gordon Sentry was blijkbaar een bacillen trap :p Nogmaals, super gave sculpts. Hopelijk kan je voor volgende meet weer iets maken.

Goede meet. Helaas viel het verkoop van mijn stuff op de veiling tegen.
 
lol yeah ik ben verkouden ik denk dat ik patient 2 ben nu :p

ik heb nog eens nagedacht over die laatste slotzin... balen dat ook ik regelmatig tunnelvisie heb...:( minpunt... bedoelden ze soms positief dat bronies open en vriendelijk zijn? Of ben ik blind nu en was het een satirische opmerking die eigenlijk als onbeschoft kan worden aangeduid als ik zo de laatste commentaren lees?

en de zaal wie was dat? Sickpony? (wat een naam btw...:(klinkt zo vrolijk nou ja...ik kon niet kiezen tussen 3 ponies LOL)
een krakers whut? Wel wel... volgende meet in het Hilton? Ahoy?Doelen?RAI?Keukenhof??? Het is gewoon dat zalen duur zijn en met 'onze' doelgroep niet echt haalbaar...
Van der Valk is denk ik het hoogst haalbare wat financien betreft en kwaliteit. Maar dan zit je wel aan de max!

ik heb vandaag op internet gezocht, maar neits is echt goedkoop en voor ons geschikt denk ik..:( Dus Sickpony... sorry maar de orga heeft denk ik erg veel moeite om iets beters te vinden...

Enige waar ik aan denk is de Odd Fellow huizen, die gaan soms wel over tot verhuur aan 'aparte' partijen. Niet duur, schoon toilet en speakersysteem-ringlijding zodat je kunt verstaan wat er gezegd wordt. Nadeel... het zijn oudere mensen LOL!!!! Dus rennen en gillen is dan een big NO...:( Derpsz...
Het alternatieve bolwerk zal denk ik altijd de enige optie blijven in Nederland. Bronycon-standaard etc zijn gewoon niet haalbaar!

En vergeten.. top die veiling, geeft mij in elk geval meer zelfvertrouwen om creaties te verkopen, iets wat ik nog nooit gedaan heb! En zoveel KAWAIII!/)


Veel succes orga met zoeken!/)
 
Volgende meet in:ponypark Slagharen.. Ponies ZIJN welkom XD

helaas achtergrond info;
http://cookievrij.nos.nl/artikel/655782-oprichter-slagharen-overleden.html
 
Back
Top