Nieuwe website

RatchetGears

Administrator
Admin
Goedendag Everypony,

Een nieuwe dag een nieuwe site. :pparty:
Na veel werk verricht door Merthe, Steffan & Loviebeest is de site eindelijk klaar om gebruikt te worden.
Alle forum posts zijn overgenomen van de oude site ook alle gebruikers.

Om in te loggen moet je een wachtwoord reset aanvragen via deze link:Password Reset
Vul hier je gebruikersnaam in + je email adres die je op de oude site gebruikte.
Mocht er iets niet werken in de password reset kan je een mail sturen naar forum@bronies.nl, we zullen proberen je zo snel mogelijk te helpen.

Controleer ook of je avatar en signature nog klopt deze kunnen niet mee gekomen zijn of fout zijn.
Heb je jouw avatar niet meer dan kan je nog naar De oude site om daar je avatar af te halen.
Deze site staat op readonly en hier kan je niks meer op aanpassen of posten.

Maar kom en bekijk de site en probeer alle functies uit :twilightsmile:
source
 
Nice, we kunnen eindelijk weer signatures wijzigen, hij was ook pas 8 maanden outdated ofzo.

Nog wel een paar bugjes / dingen:
  • Thread-tracking ik weet niet of die nou is meegekomen of niet
  • Meets staan nu bijna helemaal in de forumlijst
  • Ik ben voor niet grotere avatars dan nodig is, maar 6 KiB is wel echt heel hardcore weinig
  • PMs are gone (die historie had ik liever wel gehad, ook leuk als je nog lopende conversaties had)
  • een s/\[link=/\[url=/g en soortgelijk voor de /link en wat andere opmaak (iig center) was ook wel leuk geweest...
  • Hoe voeg ik dingen toe aan de kalender?
  • De scaling van de achtergrond image is afhankelijk van hoe hoog de pagina is.
  • Lijstopmaak is anders dan vroeger (nu nog meer typwerk?)
Verder vind ik alle layout natuurlijk weer veel te ruim (lol, die lijst met smileys waarvan ik er >90% nooit gebruik) maar daar Stylish ik wel omheen.

Ik had eerder wel wat rondgeklikt op de testversie ofzo, maar daar waren de bovenstaande dingen me niet direct opgevallen. Alsof ze daar wel goed stonden ofzo...
 
De site ziet er goed uit.
Enigste nadeel is dat ik met geen mogelijkheid mijn avatar kan toevoegen.
ik heb hem al onder de 6 Kb en minder als 90 bij 90 pixels gemaakt maar hij weigert nog steeds om hem op te slaan.
 
chainsaw said:
De site ziet er goed uit.
Enigste nadeel is dat ik met geen mogelijkheid mijn avatar kan toevoegen.
ik heb hem al onder de 6 Kb en minder als 90 bij 90 pixels gemaakt maar hij weigert nog steeds om hem op te slaan.

Volgens mij zijn ze nog bezig met de laatste instellingen, ik kan wel mijn avatar uploaden.
Maar yay new site
eb54c583c0be57d3f452081fa175508c-dahnj2t.gif
 
waarom ben ik niet Allowed on sommige afbeeldingen te zien ??

(in het geval hierboven, de linker pic van the signature)
 
chainsaw said:
ik heb hem al onder de 6 Kb en minder dan 90 bij 90 pixels gemaakt maar hij weigert nog steeds om hem op te slaan.

Had dit eerst ook, toen ik hem volgens fotowinkel net onder de 6kb had gemaakt. Uiteindelijke bestand was echter net iets groter. Misschien ook bij jou het geval? Nevermind, dit lijkt nu gefixt te zijn.
Anyway, site ziet er verder goed uit, op wat kleine dingen na, die al genoemd zijn.
 
lightning90 said:
waarom ben ik niet Allowed on sommige afbeeldingen te zien ??

(in het geval hierboven, de linker pic van the signature)

was mijn personal gallery aan het testen, maar als ik die daarop zet zien anderen het niet.
heb gevraagt om een open gallery daarvoor aan te maken en die is er nu.
als goed is moet het werken
 
Addendum, waarschijnlijk wil je ook niet meer luisteren op poort 80 (HTTP) maar alleen nog maar op 443 (HTTPS). Uit m'n hoofd zijn er ook manieren dat je hoe dan ook altijd naar HTTPS wordt gestuurd.
 
barbeque said:
  • Thread-tracking ik weet niet of die nou is meegekomen of niet dit kon helaas niet meegenomen worden
  • Meets staan nu bijna helemaal in de forumlijst Gewijzigd, volgorde zu nu beter moeten zijn
  • Ik ben voor niet grotere avatars dan nodig is, maar 6 KiB is wel echt heel hardcore weinig is aangepast
  • PMs are gone (die historie had ik liever wel gehad, ook leuk als je nog lopende conversaties had) deze konden we niet overzetten en ook jullie privacy bewaren, we hebben er daarom voor gekozen deze niet over te zetten. lopende gesprekken kun je weer oppakken deze staan nog gewoon op het oude forum
  • een s/\[link=/\[url=/g en soortgelijk voor de /link en wat andere opmaak (iig center) was ook wel leuk geweest... [b]hier zijn we nog mee bezig, maar we wouden jullie niet langer laten wachten[/b]
  • Hoe voeg ik dingen toe aan de kalender? dit zal ik in een apparte forumpost aan iedereen uitleggen
  • De scaling van de achtergrond image is afhankelijk van hoe hoog de pagina is. klopt, dit was de enigste manier om het mooi te krijgen.
  • Lijstopmaak is anders dan vroeger (nu nog meer typwerk?) is dat erg dan?
Verder vind ik alle layout natuurlijk weer veel te ruim (lol, die lijst met smileys waarvan ik er >90% nooit gebruik) maar daar Stylish ik wel omheen. lijst met smilies moet groter, check, gaan we mee bezig

Ik had eerder wel wat rondgeklikt op de testversie ofzo, maar daar waren de bovenstaande dingen me niet direct opgevallen. Alsof ze daar wel goed stonden ofzo...
 
merte said:
poort 80 wijst door naar poort 443

er is geen 443 force. Easy to set up tho.
Dat met die achtergrond kan ik opzich nog aanpassen zodat de achtergrond static is en niet meescrolled met de rest
 
PrincessLuna said:
Het is er niet beter op geworden, maar zeker niet slechter.

Als je geen opbouwende kritiek kan leveren stel ik voor dat je mond houdt over iets waar mensen vrijwillig uren aan tijd in gestopt hebben.
 
Hookers & Blackjack?

"I'ts hard to improve something that is already perfect."
 
Paar dingen die me opvallen, niet erg belangrijk maar wel iets dat verbeterd kan worden.
- Het profielplaatje in het gebruikersmenu aan de zijkant wordt afgesneden. (het klopt wel als je iets post)
- bij de volledige berwerker optie zorgen al de emoji's ervoor dat je ver moet scrollen. Misschien kunnen die horizontaal onder de schrijfruimte worden geplaatst?
- Er zijn een paar oude sticky's over de formaat van het profielplaatje en de banner. Meer mijn vraag of dat geupdate moet worden of niet?
- Er missen nog wat unieke plaatjes voor bepaalde forum icoontjes. Maar dat ligt niet aan de programmeurs *kuch*
 
Leo doe eens niet

---
loviebeest said:
- Er zijn een paar oude sticky's over de formaat van het profielplaatje en de banner. Meer mijn vraag of dat geupdate moet worden of niet?

Maximale grootte van een avatar is 200x200 pixels. Was eerst 120x100, zo uit mijn hoofd. Staat erbij als je er een wilt uploaden.
Signature grootte is ondertussen meer een soort guideline. Is een tijdje heel erg geweest, met mensen die sigs hadden van honderden pixels hoog, vandaar die post.
Maximale breedte is zo te zien ~715 pixels. Qua hoogte zou ik die max. 200 pixels uit die sticky aanhouden.

---

Die lijst emoticons is inderdaad pittig lang. Als het te doen is, zou het fijn zijn als die in een soort van spoiler kunnen staan, zoals voorheen. Maar is niet belangrijk of zo.
 
Back
Top