[poll] Wat is de beste locatie voor meet 18 en verder?

Milanos

New Member
Beste fans van kleine paarden,

Zoals jullie misschien al gehoord hebben in het roddelcircuit (of niet) zitten wij hier achter de schermen met een dilemma.
De afgelopen meets waren leuk en gezellig, maar helaas was de opbrengst niet iets om blij van te worden. Drankjes worden nauwelijks gekocht en de veiling brengt gewoon te weinig op.
Mooie locaties (zoals die in Rotterdam) kosten geld. En op dit moment zit er nog net genoeg geld in de kas voor een kleine meet en daarna is het op. We begrijpen dat iedereen natuurlijk een zo'n luxe mogelijke meet wil, maar dat zit er financieel gewoon niet meer in als het zo door gaat.

Daarom kwamen wij op het idee om weer een ‘ouderwetse’ meet te organiseren op een openbare plek. Bijvoorbeeld in een park. De voordelen hiervan zijn dat mensen kunnen komen en gaan wanneer ze willen. Ook mag iedereen gewoon zijn eigen eten en drinken meenemen. Nadeel is dat er rekening moet worden gehouden met de omgeving. Harde muziek kan dus niet en een episode stream wordt lastig.

Grote meets op luxe en schone locaties willen wij natuurlijk met alle liefde organiseren, maar dan kan het zijn dat we in de toekomst misschien gaan vragen om een kleine bijdrage (denk aan 5 euro). Voordelen zijn dat we dan wel extra activiteiten kunnen organiseren zoals een veiling, card-game event of tekentafel. Nadeel voor ons is dat het veel geld kost en dat mensen niet hun eigen eten en drinken mogen nuttigen.

En omdat wij een democratische organisatie zijn (ahem…) hebben we besloten een klein referendum te houden om te zien wat jullie hiervan vinden. Wat zijn volgens jullie de voordelen/nadelen van een openbare meet? Mocht je een ander idee hebben, deel dat dan gerust met ons.
 
Luxe meets op mooie locaties.

Mensen op het forum en in de community moeten eens ophouden met azijnzeiken en inzien dat er zoveel moeite in een meet wordt gestoken dat een bijdrage MEER DAN REDELIJK IS.

Ik bedoel waar praten we over ? ''M-muh tientje'' of ''M-muh vijfje''.

Als je dat niet eens kan missen maar je kunt wel openbaar vervoer betalen, dan klopt er toch iets niet.

Ik weet dat er mensen zijn die het echt niet kunnen missen, maar dan kun je ook niet naar zo`n meet komen.
Ik neem dan aan dat je het geld voor eten en vervoer ook niet kunt missen.

dus gewoon mooie locatie en bijdrage door voeren, wat ze ook gaan zeiken.
laat ze zelf een grote meet organizeren, zullen zo ook inzien dat het soms erg veel werk is, (ook al is inlevingsvermogen hier soms ver te zoeken)

TL;DR : Niet zeiken, gewoon betalen.
 
Luxe meet op mooie locatie, en dan niet "eventueel een kleine bijdrage" maar gewoon "verplicht een kleine bijdrage". Vijf a tien euro voor een hele middag onderdak is imo heel redelijk. Zolang eten/drinken geen festivalprijzen zijn lig ik daar ook echt niet wakker van.
Protip: carpoolen en de benzine/evt parkeerkosten delen.
 
Luxe meet op mooie locatie. Ik heb het er voor over en als je geen geld ervoor hebt, heb je wel grotere problemen Een old-school meet klinkt daarintegen ook leuk. mss de volgende meet locatie niet in het midden van de Randstad hebben scheelt misschien ook. :p
 
[Ik heb een supergoed ander idee! (laat hieronder weten wat)]

ik heb een idee wat meschien zou kunnen. het is op mooie locatie (openbaar of betaald weet ik niet) meschien is in zeeland? in de buurt van middelburg vlissingen goes terneuzen? rond die gebieden is het best wel mooi eerlijk gezegt
 
Zal dan ook maar mijn 2 cent op de stapel gooien wat deze discussie betreft. Ookal is het antwoord ondertussen toch wel aardig duidelijk geworden. Deze discussie heb ik al meerdere malen gevoerd in privé gesprekken, maar nu is het tijd om eens voeten aan de grond te zetten en het open op het forum te gooien.

Sinds meet 13 woon ik de meets al bij, ietwat laat, maar ik heb inderdaad een afname gezien qua ruimte en locatie. Meet 17 was gewoon een geweldige locatie en daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen. Ja, parken en andere vergelijkbare openbare ruimtes zijn goed en kunnen uitstekend dienen voor de meets, maar ze leveren niet echt het fatsoen wat je zou kunnen verwachten van een meet. Het zou meer een mini-meet-idee-achtig iets hebben in plaats van een nationaal iets. Toegegeven, in de zomermaanden zou het echter een uitkomst kunnen zijn om een park-meet te organiseren (meet .8 misschien?). Niet lullig bedoelt, maar Lanx was zowel letterlijk als figuurlijk, een schijt-locatie. Studenten-vereniging moet eigenlijk genoeg zeggen. Ja, het is goedkoper om te doen en organiseren, maar je maakt er tegelijkertijd geen vrienden mee ben ik bang. En dat kan juist een groot gevaar vormen, mensen komen niet meer. Het is een reëel iets en iets wat al meerdere malen is gebeurd de afgelopen paar meets.

Als we dan kijken naar een wat luxere locatie (ala meet 17, naam venue vergeten, helaas), daarmee maak je een imposante impressie. Je laat zien dat er veel tijd in is gestoken om het voor elkaar te krijgen. Goede en schone locatie gevuld met idioten die dezelfde interesses hebben, iets wat veel beter is dan we in een studentenhok worden getrokken als je het mij vraagt. Toegegeven, de mogelijke prijs-kaart kan veel mensen ervan af houden. Maar, maar, maar, en hier komt de grootste maar van het hele verhaal.

Veel van de mensen die altijd lopen te zeiken dat ze geen entree geld willen betalen voor een meet, zijn altijd ook weer de mensen die wel op Galacon en dergelijke conventies komen. Galacon gaat je toch al gauw €500,- kosten voor het weekend (toegang, reis en hotel, bare minimum). Met andere woorden, er is geld om entree te vragen voor meets en persoonlijk ben ik daar ook gewoon een voorstander van. Iedereen die er echt wil komen, kan makkelijk vijf tot tien euro betalen voor een leuk(e) dag(deel), de reis moet toch al worden betaald, waarom niet wat meer spenderen om het forum te steunen? Laat zien dat je een brony bent, en laat zien dat je door wilt gaan met dit soort meets en samenkomingen, is dat niet een beetje de onderliggende gedachte waarom wij überhaupt naar dit soort dingen gaan? Is die gedachten ooit bij iemand opgekomen in de afgelopen jaren? En anders, er heet ook nog iets dat 'sparen' heet, volgens mij moeten wij Nederlanders daar de beste in zijn.

Om mijn argument zelf tegen te werken voor het moment, er zijn ook zat mensen die naar conventies toe gaan en ook entree willen betalen voor een grote meet (waaronder ikzelf). Maar hou er ook rekening mee dat als er entree wordt gevraagd, dat sommige bepaalde typetjes (ik ga geen namen noemen) dan ook iets harder moeten nadenken om te komen. Iets wat plezierig kan zijn voor veel mensen die aanwezig zullen zijn. Tuurlijk zijn er mensen die gewoon ieder dubbeltje moeten draaien, maar je kan niet iedereen de vriend houden ben ik bang. Offers zullen (helaas) altijd moeten worden gemaakt, daar is geen ontkomen aan.

Eigen eten en drinken mag niet genuttigd worden...das eigenlijk het grootste probleem voor mij. Aan de andere kant, ik neem altijd een flesje water of twee mee, geen hele zakken met belegde broodjes, fris en andere consumpties. Wat ook eerder is gezegd, als het geen festivalprijzen zijn, zullen mensen er ook geen tot weinig problemen mee hebben. Het menu ligt natuurlijk aan de locatie waar de eventuele meet gehouden wordt, maar er kan altijd in overleg met de leiding van de locatie iets gevonden worden ala meet 17 (waar de zeer vriendelijke vader van FrankkieNL zijn vrije zaterdag opofferde om ons voor voedsel te voorzien).

Tja, wat kan ik nog meer zeggen nu ik mijn menig zo heb uitgesproken voor de verandering? Denk dat er eigenlijk weinig verder te melden is buiten zeggen dat het gewoon gedaan moet worden. Er is geen andere keuze om deze situatie op te lossen. Wij zijn het enige landje in heel Europa waar bronies gewoon op een random zaterdag kunnen zeggen dat we naar een meet gaan en daar kunnen komen. De rest moet het allemaal doen met regionale meets en grote conventies (ala BronyFair, Galacon, BUCK, Czequestria enz.). Laten we dit een Nederlands iets maken wat de stempel is voor de Nederlandse community. Hell, Belgen komen zelfs onze kant op for crying out loud! Wij zijn klein, laat dat in ons voordeel werken! Als we moeten betalen, dan zij het zo, want conventies zijn ook niet gratis om naar toe te gaan.

And by gods I feel like a preacher, having said all that.

[quote1459968694=gamer112oj]
in de buurt van middelburg vlissingen goes terneuzen?
[/quote1459968694]
Leuke plaatsen, alleen schijt-verbinding met het OV. Voor zover ik bekend ben met het OV, gaat er maar één intercity die kant uit, en die start of in Lelystad of Amsterdam. Vraag me niet naar mogelijke sprinters. Leuk als je bijvoorbeeld uit Groningen of Friesland moet komen.

Dit is precies het voorbeeld van 'je kan niet iedereen blij maken'. Zeeland is prachtig, probleem is de verbinding, vele van ons zijn afhankelijk van het openbaar vervoer. Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, allemaal makkelijker te bereiken als je vanuit het noorden, oosten en zuiden van het land moet komen.

Dat waren mijn 2 cent over de situatie, hopelijk vallen ze niet in dovemans oren en ik hoop van harte dat er ietwat meer licht op de hele situatie is geworpen.

TL;DR read it, you lazy bastard.
 
Tsja wat hij schrijft^^

Ik oel me gewoon verdraaid stom dat ik altijd andere keuzes maak. Galacon kost veel, is erg leuk maar kan geld maar 1 keer uitgeven. Tot oktober ben ik zo goed als bakrupt, nee ik heb geen offshore op de Maagden eilanden lol!

Het reizen geef ik toe is ook lastig. (verwijt van mensen; "Wie gaat er dan ook zo ver weg wonen?") nja...ook een keuze, fout of?

Ontopic; ik denk dat men mij nu wel kent financieel gezien. Als er een veiling is kan ik daar wel iets aan bijdragen. Tuurlijk heb ik onkosten/materieel en de regeling van artist fee is zeer fijn. En ben erg blij dat afgelopen keer er een redelijk goed bedrag naar de orga ging! Contant heb ik dat niet wegens de foute keuzes in mijn leven...dus da's de verkapte antwoord op de vraag; cent in het bakkie, ja op die manier wel.
Dus als je artiest bent/creatief een soort 'belasting' invoeren? Heb je geen contant maar wel iets substancieels te bieden? (denk aan voorafgaande meet een foto naar orga sturen van je art pre-veiling?) Dan kun je beslissen, ik ga of ik ga niet...Ik reis naar amsterdam bijvoorbeeld per trein en kost 25 heen en 25 terug, nee geen kortingskaart meer, kon hem niet meer betalen (ja zo erg was het dus, maar ga wel naar Galacon keuzes... fout ja/nee wie mag het zeggen?)

Locatie/soort evenementenruimte. Daar heb ik al zo vaak iets over geschreven.

Het meest bizarre idetje is in het online tijdperk... skypecall group camera :p (oh wat een troll ben ik :p) Iedereen in de skypecall met video en vanuit huis 'bijelkaar' goedkoop, ja gezellig, nee (volgens sommigen wel kennelijk er zijn altijd mensen online op Skype zie ik maar dat heeft voor ieder een andere reden...denk ik)

Erg kortzichtig;
Organiseer een pre-veiling (op ebay ofzo desnoods) en veil ingezonden stukken(zelf gemaakt of merch die je dubbel hebt), met die opbrengst huur een zaaltje en organiseer een feestje op basis van, dat iedereen iets meeneemt, zelfgebakken/gemaakt of gekocht. Ook al is het een zak chips van 80 cent en cola van 40 cent van de Jumbo ofzo :p
OF Pannenkoeken bakken! Yay!
 
[quote1460002617=RarityBelle]
Zal dan ook maar mijn 2 cent op de stapel gooien wat deze discussie betreft. Ookal is het antwoord ondertussen toch wel aardig duidelijk geworden. Deze discussie heb ik al meerdere malen gevoerd in privé gesprekken, maar nu is het tijd om eens voeten aan de grond te zetten en het open op het forum te gooien.

Sinds meet 13 woon ik de meets al bij, ietwat laat, maar ik heb inderdaad een afname gezien qua ruimte en locatie. Meet 17 was gewoon een geweldige locatie en daar zouden we een voorbeeld aan moeten nemen. Ja, parken en andere vergelijkbare openbare ruimtes zijn goed en kunnen uitstekend dienen voor de meets, maar ze leveren niet echt het fatsoen wat je zou kunnen verwachten van een meet. Het zou meer een mini-meet-idee-achtig iets hebben in plaats van een nationaal iets. Toegegeven, in de zomermaanden zou het echter een uitkomst kunnen zijn om een park-meet te organiseren (meet .8 misschien?). Niet lullig bedoelt, maar Lanx was zowel letterlijk als figuurlijk, een schijt-locatie. Studenten-vereniging moet eigenlijk genoeg zeggen. Ja, het is goedkoper om te doen en organiseren, maar je maakt er tegelijkertijd geen vrienden mee ben ik bang. En dat kan juist een groot gevaar vormen, mensen komen niet meer. Het is een reëel iets en iets wat al meerdere malen is gebeurd de afgelopen paar meets.

Als we dan kijken naar een wat luxere locatie (ala meet 17, naam venue vergeten, helaas), daarmee maak je een imposante impressie. Je laat zien dat er veel tijd in is gestoken om het voor elkaar te krijgen. Goede en schone locatie gevuld met idioten die dezelfde interesses hebben, iets wat veel beter is dan we in een studentenhok worden getrokken als je het mij vraagt. Toegegeven, de mogelijke prijs-kaart kan veel mensen ervan af houden. Maar, maar, maar, en hier komt de grootste maar van het hele verhaal.

Veel van de mensen die altijd lopen te zeiken dat ze geen entree geld willen betalen voor een meet, zijn altijd ook weer de mensen die wel op Galacon en dergelijke conventies komen. Galacon gaat je toch al gauw €500,- kosten voor het weekend (toegang, reis en hotel, bare minimum). Met andere woorden, er is geld om entree te vragen voor meets en persoonlijk ben ik daar ook gewoon een voorstander van. Iedereen die er echt wil komen, kan makkelijk vijf tot tien euro betalen voor een leuk(e) dag(deel), de reis moet toch al worden betaald, waarom niet wat meer spenderen om het forum te steunen? Laat zien dat je een brony bent, en laat zien dat je door wilt gaan met dit soort meets en samenkomingen, is dat niet een beetje de onderliggende gedachte waarom wij überhaupt naar dit soort dingen gaan? Is die gedachten ooit bij iemand opgekomen in de afgelopen jaren? En anders, er heet ook nog iets dat 'sparen' heet, volgens mij moeten wij Nederlanders daar de beste in zijn.

Om mijn argument zelf tegen te werken voor het moment, er zijn ook zat mensen die naar conventies toe gaan en ook entree willen betalen voor een grote meet (waaronder ikzelf). Maar hou er ook rekening mee dat als er entree wordt gevraagd, dat sommige bepaalde typetjes (ik ga geen namen noemen) dan ook iets harder moeten nadenken om te komen. Iets wat plezierig kan zijn voor veel mensen die aanwezig zullen zijn. Tuurlijk zijn er mensen die gewoon ieder dubbeltje moeten draaien, maar je kan niet iedereen de vriend houden ben ik bang. Offers zullen (helaas) altijd moeten worden gemaakt, daar is geen ontkomen aan.

Eigen eten en drinken mag niet genuttigd worden...das eigenlijk het grootste probleem voor mij. Aan de andere kant, ik neem altijd een flesje water of twee mee, geen hele zakken met belegde broodjes, fris en andere consumpties. Wat ook eerder is gezegd, als het geen festivalprijzen zijn, zullen mensen er ook geen tot weinig problemen mee hebben. Het menu ligt natuurlijk aan de locatie waar de eventuele meet gehouden wordt, maar er kan altijd in overleg met de leiding van de locatie iets gevonden worden ala meet 17 (waar de zeer vriendelijke vader van FrankkieNL zijn vrije zaterdag opofferde om ons voor voedsel te voorzien).

Tja, wat kan ik nog meer zeggen nu ik mijn menig zo heb uitgesproken voor de verandering? Denk dat er eigenlijk weinig verder te melden is buiten zeggen dat het gewoon gedaan moet worden. Er is geen andere keuze om deze situatie op te lossen. Wij zijn het enige landje in heel Europa waar bronies gewoon op een random zaterdag kunnen zeggen dat we naar een meet gaan en daar kunnen komen. De rest moet het allemaal doen met regionale meets en grote conventies (ala BronyFair, Galacon, BUCK, Czequestria enz.). Laten we dit een Nederlands iets maken wat de stempel is voor de Nederlandse community. Hell, Belgen komen zelfs onze kant op for crying out loud! Wij zijn klein, laat dat in ons voordeel werken! Als we moeten betalen, dan zij het zo, want conventies zijn ook niet gratis om naar toe te gaan.

And by gods I feel like a preacher, having said all that.

[quote1459968694=gamer112oj]
in de buurt van middelburg vlissingen goes terneuzen?
[/quote1459968694]
Leuke plaatsen, alleen schijt-verbinding met het OV. Voor zover ik bekend ben met het OV, gaat er maar één intercity die kant uit, en die start of in Lelystad of Amsterdam. Vraag me niet naar mogelijke sprinters. Leuk als je bijvoorbeeld uit Groningen of Friesland moet komen.

Dit is precies het voorbeeld van 'je kan niet iedereen blij maken'. Zeeland is prachtig, probleem is de verbinding, vele van ons zijn afhankelijk van het openbaar vervoer. Rotterdam, Amsterdam, Utrecht, allemaal makkelijker te bereiken als je vanuit het noorden, oosten en zuiden van het land moet komen.

Dat waren mijn 2 cent over de situatie, hopelijk vallen ze niet in dovemans oren en ik hoop van harte dat er ietwat meer licht op de hele situatie is geworpen.

TL;DR read it, you lazy bastard.
[/quote1460002617]


je hebt wel gelijk met kut verbinding met zeeland jammer genoeg haat ik het zelf als de tering liever zou ik rond bergen op zoom of rotterdam wonen maar dat kan pas als ik ga studeren en op kamers ga ( ik woon nog bij me ouders die wonnen in zeeland rond gemeent teneuzen) en het ov is gewoon tering slecht geef ik 100% gelijk in en dat er geen trein reid zo vaak vind ik ook jammer.
 
Grappig om te zien dat de meeste mensen die reageren een luxe locatie willen. Begrijpelijk. Hopelijk komen er nog andere stemmen bij.

Voor nu is er nog geld voor 1 meet bij Orion in Rotterdam en zal het er sterk vanaf hangen hoe de dag verloopt qua inkomsten etc. Nu ben ik het er zeker mee eens dat een bijdrage voor een meet op locatie best schappelijk is. Het zou wel heel jammer zijn als het nodig is om zo'n "verplichte bijdrage" in te schakelen aangezien de meets altijd gratis zouden zijn. Maar dat was in een tijd waar er al genoeg binnenkwam via donaties en de veiling en we geen dure zaal hadden. Ook zou dit betekenen dat we waarschijnlijk van tevoren al kaartjes moeten gaan verkopen om überhaupt het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen. En mensen zonder kaartje komen er dan ook gewoon niet in. Zijn er dan te weinig mensen? Gaat de meet niet door. Weet dus waar het naartoe kan gaan met die bijdrage in combinatie met een afnemende actieve community.

Mij persoonlijk maakt het voorlopig vrij weinig uit of het nou meets binnen of buiten zijn. Ik zou een buitenmeet wel leuk vinden zodat de orga eens lekker achterover kan zitten en we niet allemaal zooi hoeven te regelen om iedereen te vermaken. ;)
 
LOL luxe of niet, daar heb ik niets van gezegd. Het enige wat ik spamde was eigenlijk niet erg intressant.
Een buitenmeet is voor mij oke. Zoals een deel van mijn bericht zegt; neem gewoon wat snacks en drinken mee naar 'een' plek. Binnen of buiten maakt dan niet uit.

MLP meets showstyle zijn vaak picnick meets he :ffrown: don't forget the cucumbersandwiches! :discord: XD Ik ben dan voor een zondagmiddag meet, maak er een brunch van in een park met pannenkoeken :tyay: en het gebrukelijke wat je buiten kunt doen. Kun je ook over de afgelopen aflevering nababelen die de dag ervoor is geweest XD
 
[quote1460061796=RarityBelle]
Zal dan ook maar mijn 2 cent op de stapel gooien [/quote1460061796]
Daar gaan we het niet mee redden hoor. Schud nog maar wat uit die paarse hoed van je. :derpytongue2: :scootangel: :rainbowlaugh:

[quote1460061796=RarityBelle]TL;DR read it, you lazy bastard.[/quote1460061796]
I did and I agree. Eigen bijdrage vind ik helemaal geen probleem. Hoewel ik als oudstudent wat minder moeite had met Lanx, gaat de voorkeur toch wel zeer sterk uit naar een wat minder goor hok, zoals in Rotterdam. Dat was echt classy!

Overigens lijkt het me ook wel leuk om eens zo'n "mini"-buitenmeet mee te maken. Het lekkere weer komt er hopelijk weer aan, dus da's ideaal!

Nog een ideetje dat ik geloof ik als eens eerder heb genoemd: een DONATIE-knop op de website. Geen idee hoeveel je daarmee binnenharkt, maar alle beetjes helpen.
 
[quote1460064252=RarAppleDash]
Het meest bizarre idetje is in het online tijdperk... skypecall group camera :p (oh wat een troll ben ik :p) Iedereen in de skypecall met video en vanuit huis 'bijelkaar' goedkoop, ja gezellig, nee (volgens sommigen wel kennelijk er zijn altijd mensen online op Skype zie ik maar dat heeft voor ieder een andere reden...denk ik)
[/quote1460064252]

Dat is wel een leuk idee als skype dat zou accepteren. Als een skypegroep een bepaalde grootte heeft bereikt dan kun je niet meer bellen. (ik zit in een groep van 45 mensen en bellen kan niet) Google hangout is misschien een idee omdat het niet een limiet heeft maar dat heeft veel kuren. Er is vast nog wel een andere iets ervoor maar ik heb geen idee. Nogmaals, leuk idee alleen executie wordt lastig.

on topic: ik ben 1 van de mensen die dus in het noorden woont zonder baan. Geen geld dus, al is 5-10 euro niet veel en heb ik dat wel over om eindelijk bij een meet te zijn. Zolang de locatie ergens in het midden van het land is zou het geen probleem moeten zijn voor de meeste mensen. (Ik weet dat ik niet veel nieuw of nuttigs zeg, maar moest toch iets erover zeggen.)
 
[quote1460065014=Discordian-D]
Grappig om te zien dat de meeste mensen die reageren een luxe locatie willen. Begrijpelijk. Hopelijk komen er nog andere stemmen bij.

Voor nu is er nog geld voor 1 meet bij Orion in Rotterdam en zal het er sterk vanaf hangen hoe de dag verloopt qua inkomsten etc. Nu ben ik het er zeker mee eens dat een bijdrage voor een meet op locatie best schappelijk is. Het zou wel heel jammer zijn als het nodig is om zo'n "verplichte bijdrage" in te schakelen aangezien de meets altijd gratis zouden zijn. Maar dat was in een tijd waar er al genoeg binnenkwam via donaties en de veiling en we geen dure zaal hadden. Ook zou dit betekenen dat we waarschijnlijk van tevoren al kaartjes moeten gaan verkopen om überhaupt het benodigde bedrag bij elkaar te krijgen. En mensen zonder kaartje komen er dan ook gewoon niet in. Zijn er dan te weinig mensen? Gaat de meet niet door. Weet dus waar het naartoe kan gaan met die bijdrage in combinatie met een afnemende actieve community.

Mij persoonlijk maakt het voorlopig vrij weinig uit of het nou meets binnen of buiten zijn. Ik zou een buitenmeet wel leuk vinden zodat de orga eens lekker achterover kan zitten en we niet allemaal zooi hoeven te regelen om iedereen te vermaken. ;)


[/quote1460065014]

Tsja, de community is of gaat toch krimpen. Voordeel is dan wel dat je ook ene kleinere zaal kan huren natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook voor een entree prijs.
 
Ugh... Ja wat loviebeest zegt is waar ik ook mee te maken heb.
Splitten dan maar? Grote meet zuid voor de zomer (zeg maar april/mei) Grote meet noord na de zomer (zeg maar september /oktober) Conventie (als ze er nog een willen/kunnen houden) Winter. Minimeets zijn uiteraard vrij te organiseren...
Met Noord bedoel ik Groningen/Friesland Drenthe en Overijsel
met Zuid kun je in principe de rest bedoelen.
Een beetje flauw misschien, maar ik vrees dat dat de enige oplossing is voor mensen die gewoon niet veel geld hebben.
Nogmaals die camping bij mij is en blijft vrij handig. Vervoer is niet zo'n groot probleem. Eventueel kan ik in de stad Assen zelfs iets regelen...
Er is echter 1 probleem... ik ben/kan geen orga van bronies.nl zijn. Dus dan is het gewoon een initiatief van mijzelf...wat niet leuk is denk ik voor de orga.
Nogmaals punt blijft aanreisprijs; zonder kortingskaart is het naar Amsterdam heen en terug van Assen 50 euro...dat is voor mij erg veel. Zwart rijden is niet de bedoeling...fietsen nope!LOL
Camping kost...geen idee nog, die mensen zijn mijn buren. Assen kost denk ik niets tot heel weinig. Ik ben lid van die club...en er is een grote ruimte in de vorm van eetcafe setting met huiskamer idee. Ach ja...dat was mijn hersenspinsel voor vannacht. Was net klaar met borduren en ga zo slapen....zzzzzz
 
[quote1460145988=Baree]
[quote1460065014=Discordian-D]


[/quote1460065014]

Tsja, de community is of gaat toch krimpen. Voordeel is dan wel dat je ook ene kleinere zaal kan huren natuurlijk. Persoonlijk ben ik ook voor een entree prijs.

[/quote1460145988]

Baree beste man! Ja, die krimpende community is een feit. Een jammerlijk (maar begrijpelijk) feit door het verdwijnen van veel oldfags, die ik bijzonder mis. Ik haf zelf de stille hoop dat we bij een klassieke buitenmeet sommigen van hen terug kunnen zien :p
 
Dat spamde ik al maanden terug... mensen worden ouder en gaan ervandoor. Of krijgen een baan, kinderen en of ontgroeien gewoon. Tegen de reunie van Bronycon 2015 zul je zien... komen er bronies met rolators, kinderwagens en ipv lovelyneckbeards echte baardapen XD

Hoewel er is dus 1 hoop, dat fans zo oud met kids dan door hun kids mee worden gesleurd naar de meets XD!

Maar ik hoop niet dat het te maken heeft met ; dat ze het kinderachtig vinden , of dat er te jong publiek rondloopt en ze niet op hun gemak meer voelen. (ik als oudere kan er alles over vertellen. Helaas ben ik geen gamer en dan val je er al snel uit bij tieners)

Kortom verzin een activiteit die de 'oldfags' (ik niet denk ik) bij passen. Wat was het wat zij er zo leuk van vonden? Ik lees dat wificodes/lan-parties en of digitale activiteiten opzich niet passen bij die generatie. Maar de jongeren zijn allemaal bezig met sociaal media dingen en gamen. (autistisch of niet) Bronycamp zag je duidelijk het verschil wel. Een grote pluk jongeren die aan het gamen was, weer of geen weer en een beperkte groep die in het bos en of buiten actief wilde zijn. Maar die was beduidend kleiner en ook ouder.
Maar 1 ding is bij meets duidelijk; is er en episode, dan zwermt de overgrote meerderheid rond het scherm waar dat uitgezonden wordt (wel duh! Brony?!) Dus ik kan me indenken dat je op een plekje tijdens een meet of gewoon met een beamer op de achtergrond constant MLP materiaal laat zien. Episodes met afwisselend PMV's/ YTP's/ selfmade animaties/ comic dubs/ SFM's en noem het maar op. Nieuw en uit de oude doos van MLP. Het geluid is dan minder belangrijk, kan zachtjes op de achtergrond net als in een cafe-setting.

Mocht je verlegen zitten aan materiaal, man ik heb best vel verzameld en ik denk dat veel anderen ook materiaal hebben!
MLP is nu eenmaal de bindende factor.

En als expiriment een keertje op een zondag? Zoals ik al eens heb gespamed. Kunnen mensen over de episode napraten of het ter plekke (nog eens) zien. Oudere gasten kan me indenken doen op zaterdag andere dingen als huishouden/boodschapen/werk wat ze tijdens hun baan enzo alleen op zaterdag kunnen doen. Ikr dan heb je studenten die dan juist weer op zondag moeten blokken en of op reis gaan naar de stad waar ze studeren...dat is een keuze die de orga moet maken... eenmalige zondags meet.

Maar genoeg hierover.

Oude idee spam voor locatie nogmaals;
Sportvereniging of grappiger (en financieel wellicht beter) een pony/paarden club. Die hebben vaak geld nodig in de steden. (denk aan de paardenclub achter de wijk Blijdorp bij het water adres Kanaalweg 82 Rotterdam) Ik kende vroeger mensen die daar pony/paard reden. En ze hebben altijd wel een centje extra nodig. Maar ze zullen denk ik niet op het niveau van een zaalkostprijs zitten. Ludieke actie ook XD Ponyfans bij ponies.

Hoe hard je ook roept; "Vrienden koop je niet met geld" Dat is misschien waar, maar in feitte ook weer niet. Je moet wel centjes hebben om ze op te zoeken. (of het moet allemaal online)De dikke duim lukt niet echt meer.(liften) Ik wil een teleportgun :p Of Twili moet me leren teleporteren *plop* XD


Tegen het einde van MLP is de techniek 'betaalbaar' om een soort skypecall achtige constructie te hebben waarbij je met de camera ook een projectie kunt maken van degenen die je in de groep belt... ofwel een projectie aka hologram van je vrienden in de huiskamer waar jij bent LOL! Je kunt alleen geen biertje aangeven of iets, wel geintjes uithalen met beelden verwisselen hahahah!Discordian-D met het echte hoofd van Discord erop bijvoorbeeld. (ICT bronies werk aan de winkel!Of bestaat het al, maar nog niet betaalbaar?)

Anyway veel plezier morgen, ik kan er niet bij zijn in Utrecht zoals gezegd. Mits ik bij toeval 100 euro vind op straat...(srsly 1 keer 40 euro gevonden in Groningen stad... WAT?! lag in de goot een verfrommelt hoopje papier was nat wellicht een boodschappenlijste XD) En met het veiling geld van vorige meet (ja het is humor en triest te gelijk) heb ik de terugreis deels betaald, had te weinig op mijn OV-chipkaart XD
 
[quote1460184460=loviebeest]
[quote1460064252=RarAppleDash]
Het meest bizarre idetje is in het online tijdperk... skypecall group camera :p (oh wat een troll ben ik :p) Iedereen in de skypecall met video en vanuit huis 'bijelkaar' goedkoop, ja gezellig, nee (volgens sommigen wel kennelijk er zijn altijd mensen online op Skype zie ik maar dat heeft voor ieder een andere reden...denk ik)
[/quote1460064252]

Dat is wel een leuk idee als skype dat zou accepteren. Als een skypegroep een bepaalde grootte heeft bereikt dan kun je niet meer bellen. (ik zit in een groep van 45 mensen en bellen kan niet) Google hangout is misschien een idee omdat het niet een limiet heeft maar dat heeft veel kuren. Er is vast nog wel een andere iets ervoor maar ik heb geen idee. Nogmaals, leuk idee alleen executie wordt lastig.

on topic: ik ben 1 van de mensen die dus in het noorden woont zonder baan. Geen geld dus, al is 5-10 euro niet veel en heb ik dat wel over om eindelijk bij een meet te zijn. Zolang de locatie ergens in het midden van het land is zou het geen probleem moeten zijn voor de meeste mensen. (Ik weet dat ik niet veel nieuw of nuttigs zeg, maar moest toch iets erover zeggen.)
[/quote1460184460]

ja het kan wel grooter gek genoeg dat jegeen limiet hebt met bedrijfs skype call gek genoeg dan host je een server waar skype opdraait en maak je accounts aan voor de gebruikers. enzo.
 
Ik zou wel entree willen betalen maar dan moeten er ook interessante evenementen zijn en niet alleen een veiling en wat vage spelletjes. Meer richting een CCG Toernooitje ofzo.
 
[quote1460289263=Steam_Loco]
Daar gaan we het niet mee redden hoor. Schud nog maar wat uit die paarse hoed van je. :derpytongue2: :scootangel: :rainbowlaugh:
[/quote1460289263]
Dat heb ik al meerdere malen gedaan, maar het enige wat er dan uit kwam was een wit k'nijn...
 
[quote1460360191=TornadoTwist]
Ik zou wel entree willen betalen maar dan moeten er ook interessante evenementen zijn en niet alleen een veiling en wat vage spelletjes. Meer richting een CCG Toernooitje ofzo.
[/quote1460360191]

Een CCG toernooitje zouden we wel kunnen organiseren lijkt me. Maar verwacht niet een hele conventie of zo he. :p
 
Back
Top