Na een jaar brony te zijn en elke keer de grote meets te hebben gemist, ben ik super blij dat ik nu wel bij de grote meet aanwezig ben geweest!
Voorheen had ik er al zoveel over gehoord dat ik er telkens weer van baalde dat ik er niet bij kon zijn.
Mijn eerste indruk: precies zo awesome als ik verwacht had!
Op de heenweg reisde ik Mastersskull mee.
Toen we in Utrecht aankwamen zagen we in eerste instantie 2 andere bronies, maar al gauw werden het er steeds meer en meer.
Dus, met z'n allen vertrokken we naar Amsterdam waar er
nog meer bronies bij kwamen, volgens mij, of ik moet sommigen eerder over het hoofd hebben gezien.
(if so, sorry about that)
Eenmaal in Amsterdam aangekomen, konden we uit 2 treinen kiezen:
1 die later kwam of 1 die via een omweg reed.
Bij veel bronies zorgde dit wel voor de nodige onrust en verwarring, maar gelukkig kwam het uiteindelijk wel goed.
Het is gewoon de schuld van de NS!
Ook tussen Den Bosch en Utrecht zat het ook al niet mee.
Toen reden er geen treinen tussen Den Bosch en Utrecht.
Dus, werden er snelbussen ingezet.
Maar goed, de meet zelf:
vanaf station Haarlem Spaarnwoude liep ik op een gegeven tot het Haarlem Business Centre naast Everlight.
Lang niet gezien, lang niet gesproken, dus dat was wel gezellig.
Een aantal bronies, die wisten dat het mijn eerste grote meet was, vertelden me, toen ik eenmaal binnen was, hoe alles tijdens zo'n meet ongeveer verloopt en ze vroegen ook wat ik er in zoverre van vond.
Ook Nido gaf even een korte uitleg en vervolgens gaf hij ook nog even een korte speech.
Daarna begon het feest.
Veel bekenden gezien en ook veel nieuwe gezichten gezien.
Jammer genoeg heb ik niet iedereen die ik ken kunnen spreken,
sorry about that.
Wat wel gaaf was, was het feit dat er ook veel metal bronies aanwezig waren! 8)
Zo heb ik gezellig met Wous staan praten en heb ik Lite-Sparkle eindelijk een keer gezien!
Wous had ik volgens mij weleens eerder ontmoet,
maar dat was al een hele tijd geleden.
Toen had ik nog geen MLP shirt en zaten mijn manen ook anders,
dus misschien had hij me daarom niet herkend.
Want, de hele tijd zag ik hem wel rondlopen en ik dacht 'Hey, een bekend gezicht, maar waar ken ik hem van?'
Maar, tegelijkertijd had hij mij niet gezien of hij wist niet dat ik het was.
I just don't know what went wrong.
Maar goed, zoals ik al zei hadden we elkaar toch nog gevonden en vooral veel over metal gepraat.
Dus, was dit nou een metal meeting of een brony meeting?
In die tussentijd waren er ook een paar andere ruimtes waar je heen kon om even uit de drukte te gaan.
Hier werd dan ook wel gebruik van gemaakt.
Ook werd er in 1 van die ruimtes de muziek gemaakt die eerder al door Guynio beloofd werd.
Jammer dat ik daar maar een paar een paar seconden van mee heb kunnen pikken, maar voor zover ik kon horen, klonken die paar seconden wel goed.^^
*Fluttershy voice* Guynio, you rock, woohoo!^^
And so does the one who was playing guitar, at that moment.
Er liep ook iemand rond die stickers op iedereens shirt plakte
en schreef ook de naam van die persoon op de sticker.
Yay, ik heb er ook 1!
Ik heb hem nog steeds en morgen, als ik bij mijn nieuwe werkplek begin, plak ik die sticker op mijn stoel.
Gewoon, omdat het kan!
In die tussentijd had ik keihard mijn best gedaan om 100 bits bij elkaar te sparen voor een, door Wolfeh gemaakte, Fluttershy plushie.
Het is me gelukt en ik heb het geld uiteindelijk in een envelop gedaan en die versierd met MLP stickers.