7 April. (my side)
7:30 opstaan (iedereen ligt nog in bed), snel snel een rugzak nemen, wat versnaperingen derin stoppen, m'n treinticket, men ballonnen en m'n vlagje pakken, zonder echt eten met de trein naar het station fietsen, daar aangekomen verneem ik dat ik pas om 8:30 een bus naar Maastricht heb. Mind=blown, ik dacht dat ik mijn trein van 9:56 zou missen, little did I remember dat de bus een uurtje reed deed van Genk naar Maastricht, en dat ik eigenlijk nog ruim op tijd was, dit bessefte ik pas op de bus zelf.
Eenmaal op maastricht kon ik eigenlijk een trein eerder nemen, ik zou dan om 20 voor 12 aankomen, ik heb die trein genomen, maar heb in Sittard nog op Herder (die blijkbaar toch niet kwam
) gewacht op de volgende trein, en ben daarna met de volgende trein rechtstreeks naar Utrecht gereden. (Little detail, ik was niet het opvallendste op het station van Sittard, er was ook een Jack Sparrow)
Eenmaal in Utrecht had ik GEEN IDEE waar ik naartoe moest. Ik keek rond voor een Burger King of cardboards, zoals afgesproken, maar die zag ik nergens, dus ben ik 90% van het station en de winkels afgelopen, (er stond ook niets op het plannetje van Burger King) en zelfs even buiten het station geweest. Living up to my name, ging ik terug naar het station, en toen zag ik een grotere ruimte, waar ik toch eindelijk de BK zag, mijn ballonnen nog altijd laaghoudend, liep ik er naartoe, toen ik uiteindelijk een grote groep mensen zag, en ook wat cardboards. Daar aangekomen al direct enkele brohoofs en hugs. :3
Na nog wat wachten op een paar mensen, gingen we met onze stoet (ja stoet, we trokken heel wat aandacht met onze cardboards, mijn ballonnen en vlagje, en ons lawaai)
Er werd heel wat nagekeken, maar gelukkig geen idioten die ons nariepen ofzo.)
Eenmaal in de Stairway to heaven was het voor mij even moeilijk om een plekje te vinden, er werden groepjes gemaakt, hier een gitaar, daar tekenaars, etc...
Dus ben ik random ergens aan een tafel gaan zitten, en heb ik ook wat rondgelopen en foto's getrokken. (die ik nog zal uploaden).
Ik heb enkele schetsen en tekeningen gezien van mensen, (ook van mijn request, die trouwens EPIC uitzag - Thanks Appleteeny). Een tijdje daarna gingen we met een groep ponies hunten, (nee, niet het spel, het echte werk) wat mislukt is, we hebben wel brushables gevonden, maar totaal geen blindbags, (we even found g3 ponies -> THE HORROR, THE HORROR!)
Na een uur of anderhalf uur te hebben gezocht naar winkels besloten we terug te gaan, op de weg terug was er een random gast die ons opmerkte, en wou een foto van 'een paar van ons trekken', tot ie een paar seconden later zijn open opentrok en vroeg "zijn jullie allemaal ponyfans ofzo?" -"euh, ja?" "NEEEEEEEEEEEEJ!" (beste reactie van de dag, blijkbaar heeft ie nog iemand opgebeld). Het was in ieder geval gewoon een zeer verbaasd iemand en geen hater.
Terug in de STH hebben we nog wat gepraat, en foto's getrokken, wat gezongen (vrij luid, blijkbaar, want mijn stem was een beetje schor), en daarna een quiz, (met slechts 20 vragen ofzo, I prefer my 40 questions, sorry
).
Even daarna werd er voorgesteld om ponyhunt (het spel dit keer) te gaan spelen, met een 30-tal man vertrokken we dus naar het park, daar verspreidden we ons in twee groepen van 14-15 mensen en hebben we toch een heel tijdje ponyhunt gespeeld.
Daarna terug naar naar de STH, en een tijdje daarna had iedereen honger, dus hebben we ons verdeeld om elk ergens anders te gaan eten. Njah, ik had dus een 'kapsalon'. (what do you Dutchies have with weird names?)
Blijkbaar werden de rest van de nog overgebleven mensen uit de STH gegooid (wat wil je ook, eigen voedsel, en amper drinken kopen van de kroeg zelf.) dus die zijn dan ook maar gaan eten, Daarna zijn we (weeral) naar het park gegaan om nog wat te praten, muziek te spelen, en (yup) ponyhunt te spelen. Langzaamaan vertrok iedereen, en tijdens die laatste momenten zijn er tientallen hugs en grouphugs uitgedeeld. (iets wat ik leuk vind aan bronies, hugs all the way!)
Rond half 9 zijn we dan met wat overbleef (20 man van de 70-tal) naar een kroeg gaan zoeken, en hebben ik, en nog 3-4 mensen in alle haast moeten drinken, (we hadden drinken om kwart voor 9, en de trein was om 21:05, dus heb ik maar de pitjes van de citroen meegedronken, en hebben ik en (I don't know your names) moeten rennen om de trein te halen, maar blijkbaar was ie wat later dus waren we nog op tijd.
Op de trein heb ik dus nog een skype gekregen van iemand en de laatste twee haltes (Sittard, Maastricht) zat ik alleen op de trein.
Eenmaal in Maastricht rende ik naar de bushalte, only to notice dat de laatste bus een uur en een kwartier geleden vertrokken is. Dus heb ik op enkele plekken gevraagd of ik een telefoon mocht lenen, maar blijkbaar is de gsm/telefoon in Maastricht nog niet uitgevonden... Dus dan wou ik eerst op eigen houtje (20-25km) naar Genk lopen, maar toen besloot ik terug naar het station te gaan, om aan de infobalie om een telefoon te vragen, tijdens het teruggaan waren er nog 2 mensen die mij drugs probeerden te verkopen, en enkele ongure types waar als ik er voorbijwandelde, ik zeker wou zijn dat mijn handen uit mijn zakken waren om mij te verdedigen...
Op het station aangekomen heb ik m'n vader nog kunnen bereiken en werd ik rond 1 uur opgehaald, zijn we m'n fiets op het station van Genk gaan ophalen, en naar huis, toen ben ik gewoon mijn bed in gegaan.
Long, tiring day, but satisfied.
Brohoofs, single hugs, en group hugs.
Thanks to the Dutch organisers! Ik zal in de zomervakantie vast en zeker nog naar een meet komen in NL.