[quote1329312792=Tommahs]
Hmm, Mij lijkt een cosplay competitie met als thema MLP.
iedereen die mee wilt doen die zet dat neer, ik maak bijvoorbeeld kaartjes waarmee het publiek kan stemmen, en de pony met de meeste stemmen die wint een nog-onbekende-prijs
[/quote1329312792]
Coplay competitie kan leuk zijn, maar dan drijft bij mij gelijk de vraag omhoog: waar wordt op beoordeeld?
Ten eerste zou zo'n cosplay competitie een hoog creativiteits niveau hebben omdat we nou eenmaal geen ponies zijn. Je moet zelf een manier verzinnen om dit te doen. Er komen eigenlijk al gelijk 3 varianten bij me op, en iedereen heeft waarschijnlijk zijn eigen favoriet.
1. Full fledged fursuits
2. Neko stijl achtig, met staart en oortjes en hoorn/vleugels
3. Compleet humanized, interpretatie van hoe de pony als mens zou zijn.
Dr zijn redelijk wat tussenvarianten maar zo zie ik het momenteel.
Daarnaast, omdat dit toch een pony-kent-pony community is, is er toch een risico dat het een wie-is-de-lekkerste/leukste-brony competitie wordt. Dat bijvoorbeeld iemand met een zeer kort broekje en alleen een speldje en een lekker figuur het toch wint van iemand die een compleet kostuum heeft gemaakt maar toch wat pondjes meer weegt.
Behalve dat dat belachelijk is, is het ook heel demotiverend om echt een goed kostuum te maken. En een goed kostuum maken zou voor mij persoonlijk de motivatie zijn om mee te doen aan zo'n competitie. (Verder ga ik niet in op het populariteits ding, ik denk dat jullie dat allemaal wel snappen.)
Anyways, ik heb nog veel meer gedachtes hier over, maar ik ben eerst benieuwd hoe de rest hier over doen. Ik was namelijk zowieso van plan 1 van de meets te cosplayen dus dit is redelijk relevant to my interests =P