[POLL] POKéMON BATTLE CHAMPIONSHIP

Skullcoat

Well-Known Member
Goeie... Uhm... Weet ik veel hoelaat je dit leest...
Zoals velen van jullie weten is een tijdje geleden de 6e Generatie van Pokémon uitgekomen... Pokémon X en Y voor Nintendo 3DS.
Omdat velen van ons een versie hebben van de 3DS en Pokémon X en/of Y.
Leek het me leuk om samen met de anderen die X of Y hebben een toernooi op te zetten voor de volgende meet.

Ik ga jullie mening vragen over verschillende regels bv: Mag je wel of niet Legendaries gebruiken, hoeveel Pokémon mag je gebruiken per battle, gaan we een max. lvl inzetten?

Anyway... Mij zou het geweldig lijken als er genoeg mensen mee instemmen kan ik een soort van wedstrijd plan opzetten.

/)
 
Ik ben voor, maar dan wel double battles. Smogon heeft wel lijsten, OU is wat er 'normaal' gebruikt wordt.
 
Ja Zeker ! :D. Monotype lijkt me awesome ^^ dat ieder maar 1 soort type pokemon mag, OU is ook zo erg nog niet =p
 
Lijkt me wel vet... Maar ik vind EV trained Pokémon niet kunnen.
Ik kan ze niet trainen dat is voor mee echt te moeilijk.
Double/Triple/Single battles maakt voor mij niks uit.

Géén legendarische. Ik vind dat als je die gebruikt, ben je n00b!
Gewoon non-legendarisch gebruiken.

Maar ja, wie ben ik om te bepalen wat er voor regels gaan zijn? :p
 
No legendarisch, misschien standaard lv. 50 instellen tijdens het battlen, verder wat er al genoemd is hierboven ^^ mega evolution toegestaan? :D ik ben als pokemon addict super voor
 
[quote1383339199=Dragonshy]
Lijkt me wel vet... Maar ik vind EV trained Pokémon niet kunnen.
Ik kan ze niet trainen dat is voor mee echt te moeilijk.
Double/Triple/Single battles maakt voor mij niks uit.

Géén legendarische. Ik vind dat als je die gebruikt, ben je n00b!
Gewoon non-legendarisch gebruiken.

Maar ja, wie ben ik om te bepalen wat er voor regels gaan zijn? :p
[/quote1383339199]
omdat jij het niet kan, mag het niet? mogen we dan ook geen items gebruiken die moeilijk zijn om te krijgen?
 
Ik stel voor Doubles, omdat die naar mijn mening leuker zijn dan singles, en om het Smogon saaie stalls te voorkomen.
Ook stel ik voor de Nintendo's officiele regels te gebruiken:
-50 All (sowieso het huidige standaard)
-Geen Legendaries
-Species clause
-Item clause
-Sleep clause

Verder lijkt me gewoon 6 Pokemons ipv 4 in een double battle leuker.
 
[quote1383344747=Dragonshy]
Lijkt me wel vet... Maar ik vind EV trained Pokémon niet kunnen.
[/quote1383344747]

Waarom niet ? elke pokemon heeft nou zijn sterkste punt . en er komt ook strategie bij kijken als je bijv een slecht EV trained pokemon hebt wilt het niet zeggen dat die geen volledige EV trained pokemon neer kan halen .

Strategie + Type advantage + Aanval + Verdediging + Kennis vereist er om iemand te verslaan :p Als je een goeie baton pass team zou hebben en jouw tegenstander heeft het niet door dat je een baton pass team heb en je bulkt alles zo erg op voor 1 pokemon die niet EV getrained is kan je gelijk teams neermaaien xD ( als de trainer niet zo slim is waar je tegen moet spelen )

ik bedoel pokemons vallen (Nog) moeilijk te hacken in x & Y dus je zult geen pokemon zien met 252 overall
 
[quote1383409888=Flutterguy]
[quote1383344747=Dragonshy]
Lijkt me wel vet... Maar ik vind EV trained Pokémon niet kunnen.
[/quote1383344747]

Waarom niet ? elke pokemon heeft nou zijn sterkste punt . en er komt ook strategie bij kijken als je bijv een slecht EV trained pokemon hebt wilt het niet zeggen dat die geen volledige EV trained pokemon neer kan halen .

Strategie + Type advantage + Aanval + Verdediging + Kennis vereist er om iemand te verslaan :p Als je een goeie baton pass team zou hebben en jouw tegenstander heeft het niet door dat je een baton pass team heb en je bulkt alles zo erg op voor 1 pokemon die niet EV getrained is kan je gelijk teams neermaaien xD ( als de trainer niet zo slim is waar je tegen moet spelen )

ik bedoel pokemons vallen (Nog) moeilijk te hacken in x & Y dus je zult geen pokemon zien met 252 overall



[/quote1383409888]
dat klopt inderdaad. niet over nagedacht eigenlijk...
mlp-aawkward.png


ik hoop maar dat het hacken een beetje buitengesloten wordt nu met de 3ds spellen... alhoewel ik al weer heb gezien dat een persoon het spel gehackt heeft en zo nieuwe pokemon is tegengekomen <_<
kunnen ze niet gewoon even normaal spelen ofzo?
XH3faPN.png
 
Ik heb altijd van Pokemon gehouden dat is de op 1 na leukste ( MLP nr.1 ) programma op tv en de DS heb ik van de Gameboy (dus Pokemon yellow ) tot Nintendo DS (Pokemon black en white 2) alle delen van Pokemon, Maar X en Y heb ik niet want ik heb (nog niet) een DS 3D , en ik heb zo wat meer dan 1000 Pokemon kaarten
 
EV trainen is het gericht invullen van Effort Values zodat je pokemon het sterkst zijn in de gebieden die je wilt. Dit in tegenstelling tot normaal trainen, waar ze gemiddeld in alles even veel EVs krijgen. voor elke 4 EVs heb je bij lvl 100 de stat +1 dacht ik.
De training die je met super training kan doen is EV training.
 
Weetje wat ook best leuk lijkt?. ( als het kan )

Je hebt zegmaar double battles ( team battles ) die je met 2 spelers kunt doen dan kan je zegmaar als teams tegen elkaar battlen

Maar het beste lijkt me :

- Single ( Je kunt ook per battle style natuurlijk varieren zoals een double/trio/special/team/rotation kampioenschap.)

- Maar zowiezo geen legendaries

- Set to Lvl 50

- No duplicate items + pokemon

- Tier OU.

- 6 Pokemon ( Kan je teminste je volledige team gebruiken want met maar 3 of 4 pokemon kan je niet echt een strategie aanleggen en moet je 9/10 keer geluk ermee hebben )
 
Een volgende keer heel graag maar nu red ik het nog niet qua speeluren, mijn team is nog niet ver genoeg hiervoor. Legendaries zou ik inderdaad bannen.
 
Ik heb een paar regels gemaakt En een Championship sheet.

een paar van de regels zijn.

-Voorrondes zijn triple battles. halve finale is double en finale is single battles. ALTIJD 6 POKéMON.

-max lvl cap. = 50

-EV trainen is toegestaan als je de EV items eerlijk hebt verkregen.

-GEEN LEGENDARIES!!!

-Je mag pokémon switchen wanneer je wilt en maximaal 6 Healing/Recovery items gebruiken.
(Dus als je het eerlijk verdeelt 1 per pokémon)

-En deze is nogal wiedes maar Mega-Evolution is toegestaan
 
[quote1384620159=Skullcoat]
-Je mag pokémon switchen wanneer je wilt en maximaal 6 Healing/Recovery items gebruiken.
(Dus als je het eerlijk verdeelt 1 per pokémon)

[/quote1384620159]

Bedoel je hiermee dat je dubbele leftover mag hebben ? of bedoel je veschillende healstuff zoals een gliscor met toxic orb een gengar met black sludge en een andere pokemon met leftovers en bijv een exeggutor met harvest/sitrus berry ? :p

Edit: Moeten je team t zelfde blijven het hele tournament ? niet dat iemand zomaar gaat cheaten zegmaar en express type advantage gaat krijgen
 
[quote1384804879=Flutterguy]
[quote1384620159=Skullcoat]
-Je mag pokémon switchen wanneer je wilt en maximaal 6 Healing/Recovery items gebruiken.
(Dus als je het eerlijk verdeelt 1 per pokémon)

[/quote1384620159]

Bedoel je hiermee dat je dubbele leftover mag hebben ? of bedoel je veschillende healstuff zoals een gliscor met toxic orb een gengar met black sludge en een andere pokemon met leftovers en bijv een exeggutor met harvest/sitrus berry ? :p

Edit: Moeten je team t zelfde blijven het hele tournament ? niet dat iemand zomaar gaat cheaten zegmaar en express type advantage gaat krijgen


[/quote1384804879]


Ik bedoel dingen zoals Potions, Full Restores, Burn Heal, Awakening etc.

Black Sludge en dat soort dingen zijn holding items toch? Dat is compleet eigen keuze. Al had je een item wat een Magikarp de kracht van Arceus geeft dan zou het mogen.
 
Back
Top