Feedback tekenwedstrijd grote meets (lezen+posten aub)

DissOrder

Well-Known Member
Ik heb gisteren de broniesnl vergadering bijgewoond en daaruit heb ik begrepen dat Bebbers niet echt zin meer had om de tekenwedstrijd te organiseren op de grote meets. Ik stelde vervolgens voor om met The Artrix te bespreken of wij dat eventueel zouden kunnen overnemen.

Dus ik wil bij deze graag vragen wat mensen graag willen zien in een dergelijke tekenwedstrijd, wat bijvoorbeeld leuke opdrachten zouden zijn of iemand daar verder nog ideeën over heeft.

Wat prijzen betreft: Ik zal dat volgende week opnieuw aandragen in de vergadering. Voor zover ik had begrepen, schafte Bebbers zelf uit eigen budget aan, en dat zijn wij niet echt van plan. Dus als er prijzen zijn, zou dat uit de pot van de orga komen, of denk aan een prijs in de vorm van: Je winnende tekening wordt uitgewerkt en gedrukt, of iets in die richting... Originele ideeën over prijzen zijn natuurlijk ook welkom.

tl;dr: POST HIER IDEEËN! NU. :l
 
Idee: iedereen moet 1 euro bijleggen.
Pro: Geen hoge individuele kosten.
Con: Iedereen is daar te arm of te lui voor.
 
Yup :(
Ik wil ook wel m'n maandsalaris opofferen, maar volgensmij kan ik dat niet missen!
Hoewel ik wel zou bijdragen als er zo'n soort van inzameling komt, maar ik denk dat het over het algemeen weinig uithaalt.

Wat ook een goede optie is om dit gewoon persoonlijk met de orga te bespreken. Ik heb meegekregen dat BroniesNL nu officieel een stichting is en dat we daar geld voor krijgen ofzo? :p
Misschien hebben we daar dan iets voor onder anderen de tekenwedstrijd.
 
er komen wel ideeën bovenborrelen, maar de meeste zijn niet echt bepaald lokkertjes om het maar effe te noemen, iets van entreekosten ofzo, maar dat jaagt eerder weg dan dat je mensen binnenhaalt. Om geld te vragen voor een free of charge evenement is zowat onmogelijk. wat misschien kan is dat de 5 beste tekeningen geveild worden als zijnde donaties voor de art-crew, zodat van het opgehaalde geld prijzen gekocht kan worden; maar dan zit je misschien met het probleem dat de tekenaar zijn creatie niet wilt verkopen of dat ie een bepaald aantal % van de prijs voor zichzelf wilt, aan elk idee zit zijn pros en cons, er is niks aan te doen.

(misschien redundant, maar ik probeer alleen maar te helpen ;) )
 
Het is niet de bedoeling dat we hier ideeën gaan verzamelen om geld in te zamelen voor een dergelijke wedstrijd, ik wil eerder ideeën zien over de wedstrijd zelf en eventuele alternatieve prijzen (die of dan wel geen geld hoeven te kosten, of uit de orga pot betaald kunnen worden maar daar moet ik het nog over hebben).
 
Een nacht lang met Wessel dat hij alles doet wat je wilt lijkt mij een perfecte prijs waar iedereens hart naar verlangt
 
[quote1354222129=Pseudonym]
Een nacht lang met Wessel dat hij alles doet wat je wilt lijkt mij een perfecte prijs waar iedereens hart naar verlangt
[/quote1354222129]

0oRbv.jpg


En nu ff serieus aub -_-
 
[quote1354282945=DissOrder]
Het is niet de bedoeling dat we hier ideeën gaan verzamelen om geld in te zamelen voor een dergelijke wedstrijd, ik wil eerder ideeën zien over de wedstrijd zelf en eventuele alternatieve prijzen (die of dan wel geen geld hoeven te kosten, of uit de orga pot betaald kunnen worden maar daar moet ik het nog over hebben).
[/quote1354282945]

Er kan denk ik wel gekeken worden naar prijzen vanuit het orga potje. Weet niet zeker of dit de vorige keer zo ging maar lijkt me zeker het bespreken waard :p
 
Opdracht as in wat ze kunnen tekenen? Mayhaps een random brony uitkiezen en een OC tekenen die op hem/haar lijkt? Vind ik eig wel leuk klinken ^^;
 
Misschien dat ik wat input kan geven, hopelijk vloeien daar nieuwe ideeën uit.

Bij de tekenwedstrijden kreeg ik steeds meer het idee dat het een formaliteit of ritueel was dan een wedstrijd. Het gros van de tekenaars werden beloont met een prijs(je) en het kwam feitelijk neer op "teken wat je wordt verteld".

Waar we vooral naar moeten kijken is het feit dat we hier een situatie hebben waarbij artiesten bij elkaar zitten. Iets waarbij de input van meerdere artiesten leidt tot iets unieks dat niet tot stand kan komen als iedereen thuis achter zijn PC/laptop/tablet/smartphone/horloge zit. Iets dat ertoe leidt dat artiesten elkaar beter begrijpen en bij elkaar brengt.

Dit kan veel vormen aannemen, variërend van workshops tot een tekening waar meerder artiesten aan hebben gewerkt. Dit is natuurlijk afhankelijk van wat iedereen wil en waar behoefte aan is.

Een voorbeeld is bijvoorbeeld een soort round-robin strip waarbij iedereen steeds een panel tekent, en het vel vervolgens doorgeeft aan de volgende artiest die dan het volgende plaatje bedenkt en tekent.
 
Arjen heeft een goed punt. Bij de tekenwedstrijd werkte vooral ieder voor zich, en was er weinig interactie tussen de tekenaars. De laatste keer had ik niet eens gezien wat de anderen gemaakt hadden, wat eigenlijk het interessantst is. Ik denk niet dat mensen meedoen om iets te winnen. Dus in welke vorm het tekenevenement doorgaat, die prijzen kun je wat mij betreft laten zitten, zeker als er geen budget voor is.

Maar goed, een alternatief waarbij meer samengewerkt wordt of waarbij je meer inspiratie van elkaar opdoet lijkt me zeker leuk om een keer te proberen.
 
Dat stripverhaal waarvan iedereen een pannel tekent is leuk maar dat gaat wel lang duren met een hoop dooie tijd, dus misschien is dat een opdracht die je kunt laten rondgaan tijdens de tekenwedstrijd terwijl iedereen tegelijk aan andere uitdagingen werkt.

Wat mij betreft is die strip dus een ja, nog meer leuke ideeën? :)
 
Eh.. Misschien niet erg interessant, maar iedereen laten tekenen 1 minuut lang. Als de tijd op is geef je je tekening door aan de persoon rechts van je (en je krijgt dan dus de tekening van de persoon links van je) en dan mag je daar 1 minuut aan verder tekenen.

En zo door tot je eigen tekening terug bij jou is: dan maak je wat laatste aanpassingen en heb je x aantal tekeningen die door alle artists samen gemaakt zijn.



Ik zeg maar iets, dit is iets dat we ooit in de lagere school gedaan hebben en toen was dat wel leuk.
 
Dit, samen met die comic opdracht, zijn odprachten waarbij de deelnemers het grootste deel van de tijd stil moeten zitten en niks kunnen doen...

Ik wil hem best meenemen, maar ik zoek eigenlijk voornamelijk opdrachten waar iederen tegelijk aan kan werken.
 
[quote1354828368=DissOrder]
Dit, samen met die comic opdracht, zijn odprachten waarbij de deelnemers het grootste deel van de tijd stil moeten zitten en niks kunnen doen...

Ik wil hem best meenemen, maar ik zoek eigenlijk voornamelijk opdrachten waar iederen tegelijk aan kan werken.
[/quote1354828368]

Ik heb het mogelijk niet duidelijk genoeg uitgelegd: iedereen begint met tekenen, en iedereen geeft tegelijkertijd door. Er zijn evenveel tekeningen als deelnemers en je zou in principe heel de tijd bezig zijn, behalve als je aan het doorgeven bent.

Al is dat een slechte optie als er te veel deelnemers zijn, gezien een tekening nogal snel vol kan geraken.
 
Vet jammer dat ik er bij de grote meet niet bij kan zijn. Ik vind het altijd wel leuk om me af te sluiten van de drukte en te tekenen wat mensen om mij heen roepen en ze daarna in de veiling te gooien. Vorige keer stond ik echt zo verbaasd over hoeveel het op leverde.

Ik vind het idee van het doorgeven van een tekening erg leuk. Normaal zit iedereen stilletjes aan een tafel te tekenen en weinig mensen spreken met elkaar. Het is dan wel lastiger om eventueel prijzen uit te delen. Nu ben ik het niet eens met ghhumor dat er teveel prijzen werden uitgedeeld. Ik vond het altijd wel eerlijk. Aangezien je ook wel een uur bezig wat met tekenen.. of soms langer.
 
[quote1354974587=Seapony]
Eh.. Misschien niet erg interessant, maar iedereen laten tekenen 1 minuut lang. Als de tijd op is geef je je tekening door aan de persoon rechts van je (en je krijgt dan dus de tekening van de persoon links van je) en dan mag je daar 1 minuut aan verder tekenen.[/quote1354974587]

Dit is een goed idee. Ik zou de tekenaars wel iets meer tijd geven, met name bij de eerste ronde omdat je in één minuut de structuur nog ontbreekt.

Een stripverhaal op deze manier doen is waarschijnlijk lastiger, maar tekeningen moeten geen probleem zijn. En zoals je later al aangaf, er is vrijwel geen stilstand omdat de tekenaars altijd bezig zijn.
 
Als je het zo uitlegt is het inderdaad een tof idee, maar zo is het wel lastig om er een contest van te maken. :p

Dus ja ik denk dat we dit gewoon integreren in het programma en daarna gewoon de tekenwedstrijd beginnen zoals hij altijd gehouden werd. Maar dan 10 minuten per tekening i.p.v. 2 minuten.

Als iemand leuke ideeën voor 10-minuten opdrachten heeft, PM ze gerust door. :) Deze lijkt me eigenlijk wel leuk:

[quote1355065300=Gerpie]
Opdracht as in wat ze kunnen tekenen? Mayhaps een random brony uitkiezen en een OC tekenen die op hem/haar lijkt? Vind ik eig wel leuk klinken ^^;
[/quote1355065300]

Teken een OC van de persoon naast je. :p Een originele copyright disclaimer onderaan is verplicht. En nee, "original character do nut steal" is niet origineel. :p
 
Back
Top