Cello 'les' @ meet #14

ToodleDoodle

Well-Known Member
Zoals enkele van jullie misschien nog weten had ik op meet 11 mijn cello meegenomen.

Het kan aan mijn geheugen liggen, maar naar ik mij herinner was er toen best wel wat belangstelling voor.
Meer dan wat ik verwacht had althans.

Omdat ik van plan ben komende meet dat ding mee te nemen, wil ik graag het volgende voorstellen:

Mocht je interesse hebben om eens (proberen) te spelen op een cello, dan ben je van harte welkom. Ook als je helemaal geen verstand hebt van muziek.

Ik zal proberen het een en ander uit te leggen.
Hier ben ik niet zo goed in, zodoende.

Ik heb het vooralsnog als volgt gepland:

1) Wat is een cello (onderdelen etc.)
2) De vingerzetting in de eerste positie.
3) Het lezen van noten in de bas (F) sleutel.
4) Het vasthouden van de strijkstok.
5) De open (losse) snaren aanstrijken.
6) Toonladder spelen.
7) Een liedje spelen.

Mocht je denken:
Aint%20nobody%20got%20time%20for%20that.jpg
Dan kan het altijd ingekort worden tot het zo snel mogelijk leren spelen van een liedje.

Mocht je nog wat andere ideeën / input hebben, dan hoor ik die graag.

Ik neem aan dat jullie wel weten dat een cello niet echt...onverwoestbaar is. Dus wat voorzichtigheid is gewenst.

Also: excuus voor vorige meet daar zou ik ook komen, maar er kwam wat tussen.


-- Disclaimer --​
Ik ben zelf pas net een goed anderhalf jaar bezig dus ik zal niet geweldig spelen of overal verstand van hebben.

Alles onder voorbehoud​
 
als ik kom lijkt het me wel wat om wat te proberen met een cello, maar ik moet eerst kijken of ik überhaupt kom.
 
please please please please laat mij een tijdje op jouw cello spelen, dat zou ik echt dolgraag willen!
 
[quote1413454804=sweetasyou]
Lijkt me wel grappig om te probeeren
[/quote1413454804]
Je bent van harte welkom om het te proberen

[quote1413454809=moontune]
please please please please laat mij een tijdje op jouw cello spelen, dat zou ik echt dolgraag willen!
[/quote1413454809]
Sure thing.
Zolang je maar niet te 'enthousiast' op ding gaat raggen xD
 
Bedankt voor de cello les! :eek:cthappy:
Ik heb er van genoten ook al was het best lastig.
Je uitleg was duidelijk en je corrigeerde waar het nodig was, good job! :eek:ctclap:
 
Back
Top