Achtergrondverhaal over Bronies! Wie zou me willen helpen?

poonay

Member
Dag iedereen!

Ik ben voor mijn zogenaamde 'magnum opus' (soort eindproject maar dan voor het 2e jaar) van mijn studie journalistiek in Zwolle. Ik ben me aan het verdiepen in de wereld van de Brony's. Ik heb de meeste docu's wel gezien en ik bekijk de serie zelfs (best vermakelijk, maar ik zie mezelf geen brony worden).
Ik kom ook langs op de 13e Bronymeet in Amsterdam. Mijn vraag: Wie vind het leuk om een wat langer interview te doen, of wie zou ik voor een uurtje (of langer) kunnen volgen bij de 13e meeting? Los van de meeting kan ook. De enige eis is dat je betrokken bent bij de community en 'actief' brony bent, bv. door het maken van artwork, naar meetings gaan, online actief zijn etc.

Oja en voor alle vragen en tips (voor research), kom maar op. Achtergrondverhaal is meestal zo'n 1400 - 2000 woorden en ik heb redelijk lang de tijd. Ik wil me echt verdiepen in het onderwerp.

Groetjes,

Arnold (poonay :p)
 
Ik zie mezelf wel als overactieve Brony, maar artwork maken of iets in die richting doe ik helemaal niks aan.
 
Het is grappig om dat te horen van de niet meest maatschappelijk bewuste mensen. (zonder negatieve connotatie)

Maar dat terzijde. Mocht je nog iemand zoeken wil ik opzich best een wat uitgebreidere interview geven. M'n activiteit als in 'artwork' kan je in m'n DA gallery in m'n sig vinden.
 
U zegt gewoon hoeveel, wat voor, u kunt mij altijd bellen.

Maar in alle seriousness though, een interview kan je bij mee afnemen als je wilt. Ben zelf een active schrijver van fanfictie en en retired role-player dus je kan wel aardig zeggen dat ik lekker bezig ben in de community.
 
[youtube]https://mErKt-jN280[/youtube]
er zijn wel wat creatieve mensen onder de bronies laat ik dat zeggen.
omgekeerd... je hoeft geen brony te zijn om creatief te zijn, maar die pastelponies in alle facetten zijn gewoon...speciaal:D
ben zelf geen brony :p I am a pony :D~fannnnn
[youtube]https://0yhhgaQOl40[/youtube]
;) luister naar de text...
[youtube]https://ZA2K22L9T84[/youtube]
De gemiddelde reactie van mensen buiten bronies die zeggen geen brony te willen worden LOL text!!!

een van de diverse van en door/voor fans gemaakte werken met een moraal plus ponyfantastic!
[youtube]https://do6RDSwaWek[/youtube]
erg gaaf/ontroerend;)
[youtube]xG_NOUiJ808[/youtube] ik denk dat de 5% military bronies zich hier wel in thuis voelen :D
veel plezier met je project XD
 
^
pas even de youtube link aan RarAppleDash ;)
er is nu maar 1tje die je kunt zien, de rest is verkeerd neergezet :)

Opzich kan ik wel wat meer informatie geven over hoe ik het meemaak enzo.
Ik heb zelf ook een liedje ondertiteld zodat mensen mee kunnen zingen.
Het is echt niet veel wat ik kan, maar probeer toch IETS :)
Hieronder staat mijn ondertitelde liedje :)
[youtube]N_54YSgLBKo[/youtube]
 
Het was eerst begonnen met een artikel op een webblog over cartoons dat erg anti-feministisch en pro-gender roles overkwam op een website over cartoons. Als reactie daarop zijn veel mensen op 4Chan (met name /b/) het gaat kijken om die op het artikel te reageren, en tegen willens en wetens in zijn een aantal /b/ros zo verliefd geworden op die show... De term bronies komt van 4Chan.

Daarna is het gaan spreiden over het internet, ook forums als Something Awful, waar alle bronies werden gebanned en zo hun eigen sites zijn begonnen. Ponychan is ontstaan toen bronies gebanned waren van 4Chan en alle threads gelockt.

Het was voor een deel een anti-beweging tegen gender roles, en voor een deel gewoon omdat de cartoon onironisch ook erg lollig is. Later in 2011 is het de pop cultuur in geëxplodeerd.

EDIT: Dit is wat ik me er zelf van herinner. Ik en een maat waren er vrij vroeg bij. Maar het kan zijn dat er iets niet klopt in wat ik hier heb opgeschreven.
 
Kclopt aardig!:D

Jammer dat het toen allemaal zo hectisch verliep. Ik vond/vind die pastel 'dingen' altijd al leuk, en hoe Lauren Faust ze herintroduceerde was echt AWSOME!

Ik heb nooit met die 4chan dingen mee gedaan enzo, vond het erg 'eng' haat en neid/ruzie blah...

(welkom to planet 8-grade zoals Tara Strong eens zei och ben ook puber geweest maar pubers online zijn het ...nou ja LOL XD)
waarom, net als John de Lancie zegt in een van de vele intervieuws;"veelal in de maatschappij zegt men 'alles wat ik niet doe/ken is vrijwel absurd en ongepst' " met andere woorden jou intresse/gewoonte is niet de mijne, erger nog jij bent raar!

Dat is waarom ik die pastel ponies zo geweldig vind, 6 vrienden door dik en dun groeien in hun doen en laten, LEREN van elkaar en er zijn voor elkaar!

en dat alles in 22 min in een plastic-fantastic-animatie, AWSOMEEPIC!
 
http://www.behindthevoiceactors.com/news/John-De-Lancie-On-My-Little-Pony/

en deze link erg goed,
https://soundcloud.com/bronies/john-delancie-interview-bc12

als Man bijt hond komt en-of journalisten...dit is goed om te weten dat voice actors zoals John de Lancie erover denken. bronies.
The Roanoke Times had an extensive interview with John de Lancie about all aspects of his acting career, including his voice over role of Discord in My Little Pony: Friendship Is Magic.

The two main topics covered were My Little Pony's enormous fan base and what helped to push the making of the Bronies documentary, and how de Lancie's character Q on Star Trek got him the role of Discord.

Here's an excerpt from the Roanoke interview:


Roanoke Times: How did you find out about the huge fan base for "My Little Pony: Friendship Is Magic"?

John de Lancie: That was just me doing a job, doing a voice-over job for a cartoon. They said "My Little Pony," but it meant nothing to me. I'd never heard of it before. About three months later I came down to my office, actually where I'm sitting right now, and turned on my computer, and there, I had hundreds of emails in my email my box carrying on about "My Little Pony," and I called up my wife and said, what do you know about "My Little Pony"? And she said, well, you voiced it about three months ago and its a cartoon for little girls. And I said, "Well, I'll tell you something, these are not little girls that are writing me."

That night, a friend of mine came over who produces reality television shows, and he said we should do a documentary. I said, "No way am I touching this. I don't know what this is about. It all sounds a little sordid."

And then I was shooting something up in Vancouver and a bunch of young guys came up to me over the course of about a two week period and they asked for autographs for "My Little Pony" and I said "Why are you watching this? What is the attraction? What is the allure?"

And so they explained it ... As I was listening to them and watching them I began to think that, you know, this is a little bit like the beginnings of kind of a "Star Trek"-type fandom. ... If you consider "Star Trek" to be one of the first of these type of things .. Back in 1965, everybody thought anybody who was interested in science fiction, who would actually get together and wear Spock ears and play with, whatever, phasers or something, was just, really a weirdo. But look at how far we've come since then. Hence the ComicCon and all these enormous venues that are filled with thousands and thousands of people. ... And they're all after the same thing, which is a sense of community.

So I went, "Well, this is very interesting." And then my friend, who had not given up on the idea of making a documentary, wrote me, and he said, I think you should take a look at this. It was a series of news clips from Fox News -- which I'm not a big fan of -- and it was "Bronies, the latest in the degradation ... of culture, which are a bunch of homosexuals who live at home on food stamps and disability so that they can watch cartoons."

I just went, "Okay, damn it, let's make this documentary." These kids who are just perfectly fine ... it's not something that's going to perhaps draw my attention, but it's a show about friendship, for Christ's sake. ... Are we really going to make fun of these people? Are we going to say that we're going be insulting towards them and make them feel bad about themselves? Have we really gotten to that point? Of course, the answer is, yes, we have.

When you see the documentary, I think you'll see that it's really quite fascinating. ... Perhaps you and I wouldn't do that, spend our time watching "My Little Pony." I don't spend my time watching Civil War reenactments, but I'm not going to say that everybody who goes to a Civil War reenactment is a loser of some sort.

We just have to, I think, as a society, just get a little more tolerant of things that perhaps we don't quite understand. Nobody's doing anything bad. They found community through this "My Little Pony" thing, the "Friendship Is Magic" thing. All over the world, they're writing songs, and ... do a lot of animation, all sorts of things, and lots and lots of charity work, and things like that. So I just thought, we need to give them some coverage.

I've had people at the house who know nothing about this stuff, oncologists at a major hospital, and lawyer friends, architecture friends, what have you, and they kept on saying, "You did a show on brownies?" And then they watched it and they were all quite moved by it.

Roanoke Times: I understand that "Discord," the role you voice for "My Little Pony," is basically the same character as "Q."

John de Lancie: Yes. I didn't know this, but ... Lauren Faust said, "I'm writing a character named Discord." She says this to her bosses.

And they say, "Well, what is that character?"

"He's a trickster ... He's like Q on 'Star Trek.'"

And they went, "Oh my God, do you think that we would be able to get John de Lancie to do it?"

And she said, "Well, let me find out."

So that's how they got me. But that was not something that I actually knew. I don't approach things from that point of view. I don't lay a character onto something. This came to me as just the material. Sure, I guess if I had to really think about it there's similarities, but in point of fact I didn't approach it that way in the beginning. Every script has its rhythm and its vibration, [every] character has a certain sensibility to it, and I try to pick up on that and do it the way I think it should be done. In the end, yes, lo and behold, when it was pointed out to me maybe two episodes later [that] this was really intended to be Q, I went, "Oh. Yeah. No, I can see that." But it's not really what I have in mind when I'm playing him.
Source: roanoke.com
 
Sorry voor de late reactie :p

[quote1401185920=MetaDutch]
Zet ons niet weer voor schut mensen (Y)
[/quote1401185920]
[quote1401185939=Dragonshy]
[quote1400530794=MetaDutch]
Zet ons niet weer voor schut mensen (Y)
[/quote1400530794]
^ dit!!
[/quote1401185939]

Ben ik niet van plan :)

[quote1401185991=Kaas]
Het is grappig om dat te horen van de niet meest maatschappelijk bewuste mensen. (zonder negatieve connotatie)

Maar dat terzijde. Mocht je nog iemand zoeken wil ik opzich best een wat uitgebreidere interview geven. M'n activiteit als in 'artwork' kan je in m'n DA gallery in m'n sig vinden.
[/quote1401185991]
[quote1401186107=RarityBelle]
U zegt gewoon hoeveel, wat voor, u kunt mij altijd bellen.

Maar in alle seriousness though, een interview kan je bij mee afnemen als je wilt. Ben zelf een active schrijver van fanfictie en en retired role-player dus je kan wel aardig zeggen dat ik lekker bezig ben in de community.
[/quote1401186107]


Vette artwork. Ben wel benieuwd naar de fan-fiction Rarity?
Ik heb qua personen en materiaal wel voldoende op het moment. Ik ben op de meet en loop een uurtje met een brony mee. Daarvoor praat ik nog met twee andere bronies over de fandom (ik noem geen namen, weet niet of ze dat waarderen).
Thanks voor alle links en info Rarappledash en dragonshy, heb er echt wat aan gehad.
Wat verwachten jullie trouwens van man bijt hond daar? Zouden jullie voor de camera gaan bij hun en waarom wel of niet?
 
Ikzelf zou niet voor de camera gaan. Ook omdat Man Bijt hond vaak wel toch de meest... eh... aparte/extreme mensen in beeld brengt en ik daar niet mee geassocieerd wil worden. Ze halen er toch vaak de aparte mensen uit, kijk maar naar Fietsmeneer en turbo Polyp meneer.

Ikzelf ben een vrij neutrale Brony die het gewoon als een leuke hobby ziet en ook vaak tekent en verzameld. :) Ik ben bang dat Man Bijt t Hond vooral de meer "entousiastere" fans gaat filmen.

Maargoed ik spreek je zowiezo ook 's morgens samen met Ossie. :)
 
[quote1401206312=poonay]
Sorry voor de late reactie :p

Ben wel benieuwd naar de fan-fiction Rarity?
[/quote1401206312]
Beter laat dan nooit toch? Maar ik zal één dezer dagen wel een fictie van mij uitpriten en hem meenemen naar de meet (most likely niet), of je moet een telefoon hebben met goede internet verbinding om het online op te zoeken.

Maar als het op MBH aankomt, ik heb werkelijk geen flauw idee wat im oet verwachten. Ben aardig bekent met het programma, maar dan nog. Zal bij mij ook wel aan de situatie liggen of ik wel of niet voor de camera ga/kom/wil.

EDIT: Derp, derp, derperdy derp. Ben niet helemaal slim bezig geweest eerder vanmiddag... Link naar mijn FIMFiction account kan [link=http://www.fimfiction.net/user/Rarity%20Belle]hier[/link] worden gevonden
 
Back
Top