Meet #13 event: Workshop manen sculpten

Sickpony

Well-Known Member
Met goedkeuring uit den hemelen en vanuit den Bronies Orga is er tijdens meet #13 een nieuw event: een workshop manen sculpten. En nee, daar bedoel ik geen hemellichamen mee die rond de Aarde draaien. Wat ik bedoel is het volgende:

Die brushables zijn namelijk wel leuk en aardig, maar ze zijn nu niet echt show accuraat te noemen. Die synthetische kapsels van hun vliegen immers alle kanten op. Nu kan je natuurlijk in de weer met het bijgeleverde kammetje maar als je net zo'n botte boer als ik ben ziet het er natuurlijk niet uit. En bovendien mis je toch dat 'plastiek' gevoel eraan.

Dus niet getreurd, Sickpony leert je deze workshop dus hoe je dat moet aanpakken. Ik heb al aardig de nodige ervaring ermee, zoals je op [link=http://bronies.nl/e107_plugins/forum/forum_viewtopic.php?152399.0]mijn artwork thread[/link] kan zien. Indien je jezelf inschrijft krijg je een brushable en de nodige Sculpey 3 polymeerklei. Daarnaast krijg je de beschikking over de nodige tools en Sickpony's ervaring in hoe je nu het meest geweldige kapsel op zo'n brushable kan kleien. Deze activiteit neemt ongeveer 30 tot 45 minuten in beslag, waarna een speciale container krijgt (lees: een boterbakje met noppenplastic) om je kunstwerkje mee naar huis te nemen om het daar even in de oven te doen om het af te ronden.

En hoeveel kost deze toegang tot pure manlijkheid je wel niet? Wel, da's €15,- per Pony. Deze activiteit is geheel non-profit, alle inkomsten zullen naar de orga gaan. Let wel op dat sommige Ponies wat moeilijker om te kleien zijn dan andere, en dat je enkel voor de Mane Six kan kiezen (aangezien die nog het makkelijkst in de winkel te halen zijn). Je dient je natuurlijk minimaal een week van tevoren in te schrijven, anders heb ik geen tijd om de goeie kleuren klei te bestellen.

Je kan kiezen uit de volgende figuren:

Twilight Sparkle (no alicorn)
Moeilijkheidsgraad: makkie

Je kan vast wel een betere Twilight maken als ik, want zo moeilijk is ze ook weer niet. Hoogstens een beetje gedoe met haar pony.

twilight_1.jpg

Rarity
Moeilijkheidsgraad: makkelijker dan je denkt

Echt, Rarity is verrassend makkelijk te doen. Gewoon 3 plakkies klei en daaraan een krul geven. Lukt best.

rarity_1.jpg

Pinkie Pie
Moeilijkheidsgraad: Mwah...

Okee, dit is dan wel niet zo'n mooie kapsel als dat de blinkbag, McDonalds of Burger King versie heeft, maar die lijkt dan ook niet op de serie. En dat wil je toch niet?

pinkie_1.jpg

Applejack
Moelijkheidsgraad: hoed

Want hoed. Aangezien Hasbro het vertikt eens een keertje een behoorlijke Applejack met hoed uit te brengen, is het dus aan jouw om het op te lossen. Kom op, Applejack heeft haar hoed nodig.

applejack_2.jpg

Rainbow Dash
Moeilijkheidsgraad: Double Raindoom

Rainbow Dash is vrij nasty, maar je krijgt er wel een hoop kleurtjes voor terug moeten we maar zeggen. Leer de geheime regenboogtruc. En vergeet trouwens niet dat de kleiresten geweldig zijn om kleine sieraden mee te maken.

rainbow_1.jpg

Fluttershy
Moeilijkheidsgraad: *censuur*

Dang... Fluttershy is echt verdomd lastig om te maken, maar als je echt zo graag wil, dan help ik je wel. Hou wel rekening met een hele hoop frustratie voordat het de goeie kant op gaat.

fluttershy_v2_1.jpg

Kijkers zijn overigens ook welkom, ik zelf ga me deze meet maar eens weiden aan het in elkaar zetten van een behoorlijke versie van Queen Chrysalis, een Changeling, Big Macintosh en misschien nog Cadence. En wil jij ook meedoen? Schrijf je dan in! Je hoeft pas te betalen op de meet zelf, zodat je dus niet bang hoeft te zien dat ik je geld misbruik om mijn boerderijdrop verslaving mee te betalen.

Back