Even over de Nederlandse meets

Davh11

Well-Known Member
Even vooraf, ik heb dit ook gedeeld op de Bronies uit de Benelux pagina. Ik weet niet hoe het de afgelopen twee meets is geweest, ik heb alleen ervaring met de derde en de vijfde, zoals beschreven. Voel je ook niet direct aangesproken, het is meer een verhaal en een "guideline". Just my two cents.

Zal ook weer wat actiever worden hier. Ben eigenlijk alleen maar op genoemde pagina.


Ik ga nu iets onder de aandacht brengen, ik hoop dat het goed valt. Zal de juiste bewoording en dergelijke gebruiken, maar misschien dat iets niet helemaal begrepen wordt zoals ik het bedoel. Macht van het internet, iets verkeerd lezen en daar apeshit over gaan :3

Dus, um. Ik ben op twee meetups geweest tot nu toe. De derde, en wat de vijfde had moeten zijn (werd een minimeet want geen ruimte kunnen krijgen in Utrecht). De derde met twee maten van me, en de vijfde alleen. Vooral op de vijfde viel me iets op.

Er waren mensen die het heel erg gezellig hadden, en ik heb er ook een hele toffe dag gehad. Toch zag ik ook anderen die... het iets te gezellig vonden? We zaten in een bar waarvan de eigenaar ons heel aardig een plek gaf om ons ding te doen. Wat ik dan jammer vindt, is dat er mensen zijn die dit misbruiken door te gaan schreeuwen, en keihard te gaan zingen, en andere dingen die eigenlijk niet kunnen.

Goed, ik weet dat er best wat Social Anxiety is, en dat niet iedereen zich een houding weet te geven in zo'n situatie. Maar probeer de volgende keer rust de boventoon te laten hebben. Respectvol met elkaar om gaan (hoewel dit niet een heel groot probleem was), geef elkaar de ruimte om conversatie te starten, en weet vooral wat je wel en niet kunt doen. Wat je wel kunt doen is een biertje bestellen, wat je dan weer niet moet doen is klanten van het bedrijf waar je het biertje bestelt wegjagen door met z'n allen te gaan dansen en zingen. Dit getuigt in mijn mening bijna van weinig zelfrespect.

Ik heb ondanks het door mij als vervelend ervaren gedrag een hele toffe dag gehad. Ben de vorige twee meetups niet geweest vanwege money issues (damn you empty wallet ;~;), denk erover om de volgende weer te komen. Het enige wat ik vrees is dit soort mensen - het is ook geen goed visitekaartje van het fandom naar mensen erbuiten. Maak je alleen maar ongemakkelijke situaties mee.

Just my two cents. Ik hoop dat mensen hier wat mee kunnen :)

- David Van Harmelen
tl;dr don't go full retard and be a gentleman.

P.S. Voel je vooral vrij om je mening hieronder te geven! Doe het wel in zo'n manier dat je ook ruimte laat voor anderen om te reageren - again, don't go full retard. Jullie zijn allemaal geweldige mensen, hou dat ook zo ;)
 
Ik ben het met je eens, maar ik vind het moeilijk te verwoorden.

Vaak loop ik over straat en denk ik wat zijn sommige (normale) mensen toch luidruchtig of asociaal, maar als je op random momenten naar bronies kijkt zijn ze eigenlijk precies hetzelfde... Dat is wel jammer.
 
tja daarom is het handig dat we afgelopen 2 meets (de echte 5de en de 6de dus) een zaal hadden gehuurd kunnen we lekker gek doen zonder andere lastig te vallen enige opmerking die ik dan nog zou willen maken: wees dan wel rustig in de bus, ik zat bij de 6de meet achterin de bus die helemaal vol zat met bronies op iets van 5 mensen na toevallig zaten er 3 van de non bronies in de buurt bij mij achterin en de bronies rond mij waren er luidruchtig en overlast veroorzakend sommige gingen "bus surfen" (staan zonder zich vast te houden) en vielen dus constant tegen deze mensen aan en ze wisten waarschijnlijk niet dat als je naast elkaar staat je niet hoeft te schreeuwen om elkaar te horen, het is en blijft OPENBAAR vervoer dus probeer je tot je in de zal bent rustig te houden wat me wel opviel is dat het vaak de nieuwelingen zijn die zo druk en luidruchtig zijn en dat snap ik wel mijn eerst meet was ik ook enthousiast maar jah ik wordt dan zenuwachtig en stil XD en verder jah bij minimeets merk ik weinig van het drukke behalve dat we lekker gezellig zingend over straat wandelen en soms nogal schreeuwen: DEZE KANT OP maar jah dat is omdat mensen niet opletten. meestal hebben mensen gewoon niet door dat ze zo luidruchtig en druk zijn dus wees niet bang ze er gewoon op aan te spreken. ik stoor me verder eigenlijk nooit aan luidruchtige mensen op straat... maar jah dat komt waarschijnlijk omdat ik altijd muziek in heb en ik woon in amsterdam daar doet niemand normaal XD
 
@Repstar Op zo'n moment moet je met anderen die zich eraan storen gewoon die mensen even aanspreken dat zoiets echt niet kan.

--

Zoals eerder genoemd, gewoon rustig en normaal doen. Het wordt voor een ander misschien verpest met dit gedrag (zoals het bus-surfen), en dat is niet de bedoeling van de meetings.
 
Back
Top