Een halve Cello-les @ meet #13

ToodleDoodle

Well-Known Member
Zoals enkele van jullie misschien nog weten had ik op meet 11 mijn cello meegenomen.

Het kan aan mijn geheugen liggen, maar naar ik mij herinner was er toen best wel wat belangstelling voor.
Meer dan wat ik verwacht had althans.

Omdat ik van plan ben komende meet wederom dat ding mee te nemen, wil ik graag het volgende voorstellen:

Mocht je interesse hebben om eens (proberen) te spelen op een cello, dan ben je van harte welkom. Ook als je helemaal geen verstand hebt van muziek.

Ik zal proberen je ook het een en ander uit te leggen/bij te brengen.
Dit zal neerkomen op:
  • Uit welke delen een cello bestaat en waarvoor ze zijn
    (/saai)
  • Je leren om te gaan met een strijkstok.
    (minder saai)
  • Open snaren te spelen.
    (easy-peasy)
  • De zogenaamde 1ste positie.
    (goed te doen)
  • Noten te lezen die in de F-sleutel staan (Bas sleutel)
    (don't panic, er zit een logisch systeem in)
  • Om als laatste een (over) bekend liedje te spelen. (Of iets anders naar jouw gading).
    (zie het als een uitdaging)
Ik heb werkelijk geen idee hoelang dat gaat duren. Maar ik denk dat een half uurtje tot (maximaal) een uur wel voldoende moet zijn.

Natuurlijk is het niet verplicht je een half uur door mij te laten vervelen. Mocht je het na 5 minuten al gezien hebben, even goede vrienden.

Voor degene die wat moeilijks willen spelen, dat kan ook.
Ik kan in principe alle posities t/m de duimposities wel uitleggen.
Ik speel ze helaas niet allemaal even goed.

y4hm0bd.png
Dus als je ergens op de meet een cello ziet staan, ben je maar een klein vraagje verwijderd van een halve cello-les.
y4hm0bd.png

Uiteraard geheel gratis.

Mocht je zelf een instrument meenemen en je wilt samenspelen, dan zou dat ook wel kunnen.
Mocht je dat willen dan stuur me dan eventjes een PM zodat ik alvast het een en ander kan oefenen

Alles onder voorbehoud natuurlijk.
En als disclaimer: ik ben zelf pas net een goed jaar bezig dus ik zal niet geweldig spelen of overal verstand van hebben in den muziek.

Sure thing.
mlp-ohappy.png

Dan zie ik je t.z.t. wel (misschien) verschijnen.

yep, ik ben zeker voorzichtig met mn cello.

Also: vergeten te vermelden, ik ben van ongeveer 12.00 tot 16.00 aanwezig.

[quote1400860933=ToodleDoodle]
Voor degene die wat moeilijks willen spelen, dat kan ook.
Ik kan in principe alle posities t/m de duimposities wel uitleggen.
Ik speel ze helaas niet allemaal even goed.
[/quote1400860933]
Natuurlijk is de eerste keer dat je in een nieuwe positie speelt, het een afschuwlijk vals geheel omdat je alle vingers verkeerd zet :P

[quote1400867573=Locutus]
[quote1400860933=ToodleDoodle]
[/quote1400860933]
Natuurlijk is de eerste keer dat je in een nieuwe positie speelt, het een afschuwlijk vals geheel omdat je alle vingers verkeerd zet :P
[/quote1400867573]
Dan heb je het nog netjes uitgedrukt xD
Maar ik heb al vaker in die posities moeten spelen, alleen die duimposities zijn...irritant.

Back