DJs Meet 10

nido

Well-Known Member
Geachte Medebronies,

Zoals iedere keer zal er weer op de meet muziek aanwezig zijn; en zal iedereen die wenst in principe kunnen spelen. Echter is het mij ter oren gekomen dat het systeem niet echt goed werkt. Om deze reden heb ik besloten het deze maal anders aan te pakken.

In deze thread kun je je aanmelden als DJ. Graag hoor ik hoe lang je ongeveer wilt spelen, ongeveer wanneer en welke middelen je nog extra nodig hebt. Ik stel mijn laptop ter beschikking met een kopie van MIXX (http://www.mixxx.org/) en een redelijke verzameling ponymuziek.


De meet loopt van 12:00 tot 20:00. Hier tussendoor is er nog de veiling, en kunnen er nog andere programmapunten komen wanneer er niet geDJ't kan worden. Omdat dit programma nog niet klaar is ga ik hier ook nog niet een schema opstellen, maar zodra dit er is zal ik beginnen met de planning en dit hier in dit thread publiceren.

Dus.s... Wie heeft er zin in DJ-ing?
 
Ik wou er net nog een bericht voor sturen,
Hier is mijn idee:

er zijn meerder zalen correct?
Laat in de main hall wat achtergrond mp3 playlist draaien en in een / de chaos room en set neer te zetten voor de DJ's.

Je kan niet echt in de main hall hard mixen want dan kan niemand elkander horen en gaan mensen harder praten.

Overig denk dat ik de meeste DJ's nu wel ken van de meetup, NeedsmoreWubwu, Disorder, etc etc

[Als ik met iemand met de auto kan mee rijden vanuit Rotterdam kan ik wel een geluid set mee sleuren, niet te spectaculair, PC set, maar ik weet uit ervaring dat de dingen hard genoeg kunnen]
 
Op zich een leuk idee, maar gezien de zalen direct naast elkaar liggen zal er sowieso geen ruimte zijn voor een harde muziek als zodanig.

In principe hebben we in de mainzaal achtergrond muziek; maar menig maal is er toch iemand die DJ wilt spelen. Om deze reden dus dit thread.

Dus wie wilt er achtergrondmuziek DJ wezen?
 
ik zou in principe wel de 2 eerste uren willen, van 12:00 - 14:00 en in principe als jullie me nog niet zat zijn op andere punten op de dag :p
 
kan iemand even checken of dat wel goed gaat komen met de aucation en andere evenementen?

Ps, ik zal mijn mixer, Mic en laptop bij hebben.
 
Kyderra, mag ik jou vragen wat voor in- en uitgangen jou mixer heeft? Eventueel wil ik die misschien voor iets langer lenen.

Vanmiddag is vergadering en zal een finale planning worden goedgekeurd, die zal ik dan hier dumpen.

Ik heb dus momenteel iemand voor 12:00-14:00 en een voor 15:00-16:00. Dat betekend dat er nog een hoop ruimte vrij is. Zijn er nog genodigden?
 
Mixer is erg simpel, USB naar laptop,
Mini jack voor beide speaker en headset, (audio jack voor headset optioneel)
Het is het zelfde als dat je van een mp3 speler / telefoon af speelt.

mijn MIDI controller is helaas geen echte mixer die toe laat om meer dingen in te pluggen zoals een mic of een extra MP3 speler, dus voor een mic zal die nog nodig zijn.

Let wel, voor de DJ's, de kans is erg groot dat er een 0.X seconde vertraging kan zitten tussen een MIDI mixer en de speakers die er normaal staan.
Wat dit betekend is dat het kan zijn dat van tevoren luisteren via de headset niet on-beat mogelijk is. (ik heb zo ver ik weer geen mogelijkheid om mijn latency aan te passen)



oh, PS. zie ik net dat EQgirls op DVD/HD kwaltijd uit is, misschien dat mensen die wel wille kijken in de achtergrond op de meet. ook misschien iets om rekening meei te houden
 
Back
Top